Hlavní strana: Porovnání verzí
(→Jak používat zážitkové metody?: Výuka, nikoliv zkouška) |
|||
Řádek 11: | Řádek 11: | ||
:[[Co zde naleznete|Pár slov o obsahu stránek]] | :[[Co zde naleznete|Pár slov o obsahu stránek]] | ||
:[[Metodika:Portál_Metodika|PORTÁL METODIKA - externí zdroje pro výuku]] | :[[Metodika:Portál_Metodika|PORTÁL METODIKA - externí zdroje pro výuku]] | ||
+ | </div> | ||
+ | |||
+ | <div style="background: #f0f0ff; border: 1px solid #333; padding: 5px; text-align:left; margin:1em 0"> | ||
+ | <div style="font-size:150%;border:none;margin: 0;padding:.1em;color:#000">[http://wiki.zdrsem.cz/images/d/d3/Metodicky_manual_ZDrSEM.pdf PDF verze ke stažení a tisku] | ||
+ | <!---------- Alternativní odkaz ke stažení za nefunkční generování knihy. - Standa----------> | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
Verze z 2. 10. 2017, 13:46
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.
Co učit v kurzech první pomoci?
seznam neúplný -pracovní materiál
VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem
- Tři kroky - obecný postup první pomoci
- První krok - zhodnocení situace (Rozhlédni se)
- Druhý krok - úvod (Reaguj)
VĚTŠINOU, důležitá témata
- Resuscitace dítěte
- Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej)[1]
- Podezření na poranění páteře
- Úraz hlavy
- Vnitřní krvácení
- Dopravní nehoda
- Popálení, opaření
- Bolest na hrudi - podezření na infarkt
- Obtížné dýchání
- Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
- Celotělové křeče
- Změna chování - "je divnej"
ČASTO
- Volání tísňové linky
- Automatický externí defibrilátor
- Stabilizovaná poloha
- Poranění trupu
- Poranění končetin
- Rány obecně
- Cukrovka
- Bolest břicha
- Tonutí [2]
- Alergie [3]
- Podchlazení
- Otravy (především CO)
NĚKDY
- to spektrum od puchejřů k hadům tady vypisovat nebudeme
NIKDY
- Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
- Porucha vědomí[4]
- Dech proudí dovnitř a ven[5]
- Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
- Zatop pod kotlem (energetika organismu)
První pomoc a její výuka
- Proč vůbec umět první pomoc? [6]
- Co učit v kurzech první pomoci?
- Smysl výuky PP
- Proč je obtížné učit první pomoc
- Jak to dělat lépe
- Kdo má první pomoc učit? [7]
- Návrh programu vzdělávání
- Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu
- Výhody a úskalí výuky dle příznaků
- Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích (používaná na kurzech Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC)
- Evaluace kurzu první pomoci[8]
Jak používat zážitkové metody?
- Proč používat zážitek? [9] (city a rozum, strach ze smrti)
- Zážitková pedagogika
- Souhrn metodiky (výuky první pomoci zážitkem)
- Pohoda a pravidla, [10]
- Prostředek, nikoliv cíl [11]
- Výuka, nikoliv zkouška [12]
- Tvorba, uvedení a rozbor simulace
- Zpracování a rozbor zážitku (review, sharing, zpětná vazba)
- Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
- Druhy zážitkových technik
- Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
- Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[13]
- Krizová intervence
- Dramaturgie krátkého kurzu
Přílohy
Scénáře různě dlouhých kurzů
Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)
Portál metodika- odkazy a zdroje pro výuku
pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)
Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.
Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.