Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(odkaz na AED)
m
Řádek 1: Řádek 1:
 +
 
__NOTOC__
 
__NOTOC__
[[Soubor:LOGO KPZ 1.jpg|thumb|Podpořeno projektem "Klíče pro život"]]
 
 
<div style="background: #f0f0ff; border: 1px solid #333; padding: 5px; text-align:left; margin:1em 0">
 
 
<div style="font-size:150%;border:none;margin: 0;padding:.1em;color:#000">První pomoc učte zážitkem!
 
 
<!----------NUTNÁ SOUČÁST - budou sem nahlížet z magistratusu - dRobert---------->
 
</div>
 
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody [http://www.zdrsem.cz/ projektu ZDrSEM]. Zkušenosti od roku 1996.
 
:[[Co zde naleznete|Pár slov o obsahu stránek]] 
 
:[[Metodika:Portál_Metodika|PORTÁL METODIKA - externí zdroje pro výuku]]
 
</div>
 
<div style="background: #f0f0ff; border: 1px solid #333; padding: 5px; text-align:left; margin:1em 0">
 
<div style="font-size:150%;border:none;margin: 0;padding:.1em;color:#000">[http://wiki.zdrsem.cz/images/d/d3/Metodicky_manual_ZDrSEM.pdf PDF verze ke stažení a tisku]
 
 
</div>
 
</div>
 
---------->
 
 
  
 +
[[File:LOGO KPZ 1.jpg|thumb|Podpořeno projektem]]
 +
<div style="background: #f0f0ff;  border: 1px solid #333;  padding: 5px;  text-align:left;  margin:1em 0"><div style="font-size:150%;  border:none;  margin: 0;  padding:.1em;  color:#000">První pomoc učte zážitkem! <!----------NUTNÁ SOUČÁST - budou sem nahlížet z magistratusu - dRobert----------></div>
 +
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody [http://www.zdrsem.cz/ projektu ZDrSEM]. Zkušenosti od roku 1996.
  
 +
:[[Co_zde_naleznete|Pár slov o obsahu stránek]]
 +
:[[Metodika:Portál_Metodika|PORTÁL METODIKA - externí zdroje pro výuku]]
 +
</div> <div style="background: #f0f0ff;  border: 1px solid #333;  padding: 5px;  text-align:left;  margin:1em 0"><div style="font-size:150%;  border:none;  margin: 0;  padding:.1em;  color:#000">[http://wiki.zdrsem.cz/images/d/d3/Metodicky_manual_ZDrSEM.pdf PDF verze ke stažení a tisku]</div> </div>
 +
&nbsp;
  
 
== Co učit v kurzech první pomoci? ==
 
== Co učit v kurzech první pomoci? ==
Řádek 39: Řádek 28:
 
VĚTŠINOU, důležitá témata
 
VĚTŠINOU, důležitá témata
  
*[[Automatický externí defibrilátor]] (AED)
+
*[[Automatický_externí_defibrilátor|Automatický externí defibrilátor]] (AED)  
 
*[[Resuscitace_dítěte|Resuscitace dítěte]]  
 
*[[Resuscitace_dítěte|Resuscitace dítěte]]  
 
*Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej)[http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Rozmýšlej [1]]  
 
*Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej)[http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Rozmýšlej [1]]  
Řádek 79: Řádek 68:
 
*Dech proudí dovnitř a ven[http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Shrnutí_dýchání_a_jeho_patologie [5]]  
 
*Dech proudí dovnitř a ven[http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Shrnutí_dýchání_a_jeho_patologie [5]]  
 
*Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)  
 
*Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)  
*Zatop pod kotlem (energetika organismu)
+
*Zatop pod kotlem (energetika organismu)  
  
 
== První pomoc a její výuka ==
 
== První pomoc a její výuka ==
: Proč vůbec umět první pomoc? [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Pro%C4%8D_v%C5%AFbec_um%C4%9Bt_prvn%C3%AD_pomoc]
 
:[[Co učit v kurzech první pomoci?]]
 
:[[Smysl výuky PP]]
 
:[[Proč je obtížné učit první pomoc]]
 
:[[Jak to dělat lépe]]
 
: Kdo má první pomoc učit? [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Kdo_má_první_pomoc_učit?]
 
:[[Návrh programu vzdělávání]]
 
:[[Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu]]
 
: Výhody a úskalí výuky dle příznaků
 
:[[Metoda 4.kroků|Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích]] (používaná na kurzech  Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC)
 
: Evaluace kurzu první pomoci[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Evaluace_kurzu_prvn%C3%AD_pomoci]
 
  
 +
:Proč vůbec umět první pomoc? [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Proč_vůbec_umět_první_pomoc [1]]
 +
:[[Co_učit_v_kurzech_první_pomoci?|Co učit v kurzech první pomoci?]]
 +
:[[Smysl_výuky_PP|Smysl výuky PP]]
 +
:[[Proč_je_obtížné_učit_první_pomoc|Proč je obtížné učit první pomoc]]
 +
:[[Jak_to_dělat_lépe|Jak to dělat lépe]]
 +
:Kdo má první pomoc učit? [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Kdo_má_první_pomoc_učit? [2]]
 +
:[[Návrh_programu_vzdělávání|Návrh programu vzdělávání]]
 +
:[[Dovednosti_a_znalosti_absolventa_40_hod_kurzu|Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu]]
 +
:Výhody a úskalí výuky dle příznaků
 +
:[[Metoda_4.kroků|Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích]] (používaná na kurzech Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC)
 +
:Evaluace kurzu první pomoci[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Evaluace_kurzu_první_pomoci [3]]
 +
 +
&nbsp;
  
 
== Jak používat zážitkové metody? ==
 
== Jak používat zážitkové metody? ==
Řádek 108: Řádek 99:
 
:[[Druhy_zážitkových_technik|Druhy zážitkových technik]]  
 
:[[Druhy_zážitkových_technik|Druhy zážitkových technik]]  
 
:[[Faktory_ovlivňující_psychickou_náročnost_simulací|Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]]  
 
:[[Faktory_ovlivňující_psychickou_náročnost_simulací|Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]]  
:Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize) [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Rizika_z%C3%A1%C5%BEitku]
+
:Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize) [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Rizika_zážitku [4]]  
 
:[[Krizová_intervence|Krizová intervence]]  
 
:[[Krizová_intervence|Krizová intervence]]  
:[[Dramaturgie_krátkého_kurzu|Dramaturgie krátkého kurzu]]
+
:[[Dramaturgie_krátkého_kurzu|Dramaturgie krátkého kurzu]]  
  
 
== Přílohy ==
 
== Přílohy ==
[[Maskování]]
+
 
 +
[[Maskování|Maskování]]
  
 
Scénáře různě dlouhých kurzů
 
Scénáře různě dlouhých kurzů
: [[Kurz na pět minut]]
+
 
: [[Osmihodinový scénář]]
+
:[[Kurz_na_pět_minut|Kurz na pět minut]]  
: [[Kurz na čtyři dny]]
+
:[[Osmihodinový_scénář|Osmihodinový scénář]]  
 +
:[[Kurz_na_čtyři_dny|Kurz na čtyři dny]]  
  
 
Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)
 
Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)
Řádek 127: Řádek 120:
  
 
----
 
----
'''Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.'''
 
  
''Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.''
+
'''Pozor BETAVERZE&nbsp;!!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.'''
[[Soubor:LOGO KPZ 2.jpg]]
+
 
 +
''Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.'' [[File:LOGO KPZ 2.jpg|RTENOTITLE]]

Verze z 29. 7. 2021, 12:26


Podpořeno projektem
První pomoc učte zážitkem!

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.

Pár slov o obsahu stránek
PORTÁL METODIKA - externí zdroje pro výuku

 

Co učit v kurzech první pomoci?

seznam neúplný -pracovní materiál

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

ČASTO

NĚKDY

to spektrum od puchejřů k hadům tady vypisovat nebudeme

NIKDY

Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
  • Porucha vědomí[4], krátce Tucet příčin bezvědomí
  • Dech proudí dovnitř a ven[5]
  • Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
  • Zatop pod kotlem (energetika organismu)

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [1]
Co učit v kurzech první pomoci?
Smysl výuky PP
Proč je obtížné učit první pomoc
Jak to dělat lépe
Kdo má první pomoc učit? [2]
Návrh programu vzdělávání
Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu
Výhody a úskalí výuky dle příznaků
Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích (používaná na kurzech Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC)
Evaluace kurzu první pomoci[3]

 

Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [1] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Souhrn metodiky (výuky první pomoci zážitkem)
Pohoda a pravidla
Prostředek, nikoliv cíl [2]
Výuka, nikoliv zkouška [3]
Tvorba, uvedení a rozbor simulace
Zpracování a rozbor zážitku (review, sharing, zpětná vazba)
Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
Druhy zážitkových technik
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize) [4]
Krizová intervence
Dramaturgie krátkého kurzu

Přílohy

Maskování

Scénáře různě dlouhých kurzů

Kurz na pět minut
Osmihodinový scénář
Kurz na čtyři dny

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Portál metodika- odkazy a zdroje pro výuku

pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)


Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje. RTENOTITLE