Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(Znovuzprovoznění linku ke stažení. Na základě nalezení poznámky k editaci jsem doplnil titulku i patičku se zmíněním autora na každou stranu.)
m (http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Rizika_z%C3%A1%C5%BEitku)
Řádek 80: Řádek 80:
 
:[[Metoda 4.kroků|Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích]] (používaná na kurzech  Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC)
 
:[[Metoda 4.kroků|Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích]] (používaná na kurzech  Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC)
 
: Evaluace kurzu první pomoci[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Evaluace_kurzu_prvn%C3%AD_pomoci]
 
: Evaluace kurzu první pomoci[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Evaluace_kurzu_prvn%C3%AD_pomoci]
 +
  
 
== Jak používat zážitkové metody? ==
 
== Jak používat zážitkové metody? ==
: Proč používat zážitek? [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Pro%C4%8D_pou%C5%BE%C3%ADvat_z%C3%A1%C5%BEitek%3F] (city a rozum, strach ze smrti)  
+
 
: [[Zážitková pedagogika]]  
+
:Proč používat zážitek? [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Proč_používat_zážitek? [1]] (city a rozum, strach ze smrti)  
: [[Souhrn metodiky]] (výuky první pomoci zážitkem)
+
:[[Zážitková_pedagogika|Zážitková pedagogika]]  
: [[Pohoda a pravidla]]
+
:[[Souhrn_metodiky|Souhrn metodiky]] (výuky první pomoci zážitkem)  
: Prostředek, nikoliv cíl [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Prost%C5%99edek,_nikoliv_c%C3%ADl]
+
:[[Pohoda_a_pravidla|Pohoda a pravidla]]  
: Výuka, nikoliv zkouška [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Výuka,_nikoliv_zkouška]
+
:Prostředek, nikoliv cíl [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Prostředek,_nikoliv_cíl [2]]  
:[[Tvorba, uvedení a rozbor simulace]]
+
:Výuka, nikoliv zkouška [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Výuka,_nikoliv_zkouška [3]]  
:[[Zpracování a rozbor zážitku]] (review, sharing, zpětná vazba)  
+
:[[Tvorba,_uvedení_a_rozbor_simulace|Tvorba, uvedení a rozbor simulace]]  
:[[Pravidla simulací]] (uvedení první simulace a její rizika)
+
:[[Zpracování_a_rozbor_zážitku|Zpracování a rozbor zážitku]] (review, sharing, zpětná vazba)  
:[[Druhy zážitkových technik]]
+
:[[Pravidla_simulací|Pravidla simulací]] (uvedení první simulace a její rizika)  
:[[Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]]
+
:[[Druhy_zážitkových_technik|Druhy zážitkových technik]]  
: Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Rizika_z%C3%A1%C5%BEitku]
+
:[[Faktory_ovlivňující_psychickou_náročnost_simulací|Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]]  
:[[Krizová intervence]]  
+
:Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize) [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Rizika_z%C3%A1%C5%BEitku]
:[[Dramaturgie krátkého kurzu]]
+
:[[Krizová_intervence|Krizová intervence]]  
 +
:[[Dramaturgie_krátkého_kurzu|Dramaturgie krátkého kurzu]]
  
 
== Přílohy ==
 
== Přílohy ==

Verze z 14. 4. 2020, 20:45

Podpořeno projektem "Klíče pro život"
První pomoc učte zážitkem!

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.

Pár slov o obsahu stránek
PORTÁL METODIKA - externí zdroje pro výuku

>

Co učit v kurzech první pomoci?

seznam neúplný -pracovní materiál

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

ČASTO

NĚKDY

to spektrum od puchejřů k hadům tady vypisovat nebudeme

NIKDY

Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
  • Porucha vědomí[4]
  • Dech proudí dovnitř a ven[5]
  • Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
  • Zatop pod kotlem (energetika organismu)

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [6]
Co učit v kurzech první pomoci?
Smysl výuky PP
Proč je obtížné učit první pomoc
Jak to dělat lépe
Kdo má první pomoc učit? [7]
Návrh programu vzdělávání
Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu
Výhody a úskalí výuky dle příznaků
Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích (používaná na kurzech Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC)
Evaluace kurzu první pomoci[8]


Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [1] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Souhrn metodiky (výuky první pomoci zážitkem)
Pohoda a pravidla
Prostředek, nikoliv cíl [2]
Výuka, nikoliv zkouška [3]
Tvorba, uvedení a rozbor simulace
Zpracování a rozbor zážitku (review, sharing, zpětná vazba)
Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
Druhy zážitkových technik
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize) [9]
Krizová intervence
Dramaturgie krátkého kurzu

Přílohy

Maskování

Scénáře různě dlouhých kurzů

Kurz na pět minut
Osmihodinový scénář
Kurz na čtyři dny

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Portál metodika- odkazy a zdroje pro výuku

pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)


Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje. LOGO KPZ 2.jpg