Hlavní strana: Porovnání verzí
(Znovuzprovoznění linku ke stažení. Na základě nalezení poznámky k editaci jsem doplnil titulku i patičku se zmíněním autora na každou stranu.) |
m (http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Rizika_z%C3%A1%C5%BEitku) |
||
Řádek 80: | Řádek 80: | ||
:[[Metoda 4.kroků|Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích]] (používaná na kurzech Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC) | :[[Metoda 4.kroků|Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích]] (používaná na kurzech Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC) | ||
: Evaluace kurzu první pomoci[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Evaluace_kurzu_prvn%C3%AD_pomoci] | : Evaluace kurzu první pomoci[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Evaluace_kurzu_prvn%C3%AD_pomoci] | ||
+ | |||
== Jak používat zážitkové metody? == | == Jak používat zážitkové metody? == | ||
− | : Proč používat zážitek? [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title= | + | |
− | : [[Zážitková pedagogika]] | + | :Proč používat zážitek? [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Proč_používat_zážitek? [1]] (city a rozum, strach ze smrti) |
− | : [[Souhrn metodiky]] (výuky první pomoci zážitkem) | + | :[[Zážitková_pedagogika|Zážitková pedagogika]] |
− | : [[Pohoda a pravidla]] | + | :[[Souhrn_metodiky|Souhrn metodiky]] (výuky první pomoci zážitkem) |
− | : Prostředek, nikoliv cíl [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title= | + | :[[Pohoda_a_pravidla|Pohoda a pravidla]] |
− | : Výuka, nikoliv zkouška [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Výuka,_nikoliv_zkouška] | + | :Prostředek, nikoliv cíl [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Prostředek,_nikoliv_cíl [2]] |
− | :[[Tvorba, uvedení a rozbor simulace]] | + | :Výuka, nikoliv zkouška [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Výuka,_nikoliv_zkouška [3]] |
− | :[[Zpracování a rozbor zážitku]] (review, sharing, zpětná vazba) | + | :[[Tvorba,_uvedení_a_rozbor_simulace|Tvorba, uvedení a rozbor simulace]] |
− | :[[Pravidla simulací]] (uvedení první simulace a její rizika) | + | :[[Zpracování_a_rozbor_zážitku|Zpracování a rozbor zážitku]] (review, sharing, zpětná vazba) |
− | :[[Druhy zážitkových technik]] | + | :[[Pravidla_simulací|Pravidla simulací]] (uvedení první simulace a její rizika) |
− | :[[Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]] | + | :[[Druhy_zážitkových_technik|Druhy zážitkových technik]] |
− | : Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[http://wiki.zdrsem.cz/ | + | :[[Faktory_ovlivňující_psychickou_náročnost_simulací|Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]] |
− | :[[Krizová intervence]] | + | :Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize) [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Rizika_z%C3%A1%C5%BEitku] |
− | :[[Dramaturgie krátkého kurzu]] | + | :[[Krizová_intervence|Krizová intervence]] |
+ | :[[Dramaturgie_krátkého_kurzu|Dramaturgie krátkého kurzu]] | ||
== Přílohy == | == Přílohy == |
Verze z 14. 4. 2020, 20:45
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.
>
Co učit v kurzech první pomoci?
seznam neúplný -pracovní materiál
VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem
- Tři kroky - obecný postup první pomoci
- První krok - zhodnocení situace (Rozhlédni se)
- Druhý krok - úvod (Reaguj)
VĚTŠINOU, důležitá témata
- Resuscitace dítěte
- Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej)[1]
- Podezření na poranění páteře
- Úraz hlavy
- Vnitřní krvácení
- Dopravní nehoda
- Popálení, opaření
- Bolest na hrudi - podezření na infarkt
- Obtížné dýchání
- Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
- Celotělové křeče
- Změna chování - "je divnej"
ČASTO
- Volání tísňové linky
- Automatický externí defibrilátor
- Stabilizovaná poloha
- Poranění trupu
- Poranění končetin
- Rány obecně
- Cukrovka
- Bolest břicha
- Tonutí [2]
- Alergie [3]
- Podchlazení
- Otravy (především CO)
NĚKDY
- to spektrum od puchejřů k hadům tady vypisovat nebudeme
NIKDY
- Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
- Porucha vědomí[4]
- Dech proudí dovnitř a ven[5]
- Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
- Zatop pod kotlem (energetika organismu)
První pomoc a její výuka
- Proč vůbec umět první pomoc? [6]
- Co učit v kurzech první pomoci?
- Smysl výuky PP
- Proč je obtížné učit první pomoc
- Jak to dělat lépe
- Kdo má první pomoc učit? [7]
- Návrh programu vzdělávání
- Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu
- Výhody a úskalí výuky dle příznaků
- Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích (používaná na kurzech Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC)
- Evaluace kurzu první pomoci[8]
Jak používat zážitkové metody?
- Proč používat zážitek? [1] (city a rozum, strach ze smrti)
- Zážitková pedagogika
- Souhrn metodiky (výuky první pomoci zážitkem)
- Pohoda a pravidla
- Prostředek, nikoliv cíl [2]
- Výuka, nikoliv zkouška [3]
- Tvorba, uvedení a rozbor simulace
- Zpracování a rozbor zážitku (review, sharing, zpětná vazba)
- Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
- Druhy zážitkových technik
- Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
- Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize) [9]
- Krizová intervence
- Dramaturgie krátkého kurzu
Přílohy
Scénáře různě dlouhých kurzů
Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)
Portál metodika- odkazy a zdroje pro výuku
pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)
Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.
Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.