Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
 
(Není zobrazeno 15 mezilehlých verzí od 3 dalších uživatelů.)
Řádek 4: Řádek 4:
 
[[File:LOGO KPZ 1.jpg|thumb|Podpořeno projektem]]
 
[[File:LOGO KPZ 1.jpg|thumb|Podpořeno projektem]]
 
<div style="background: #f0f0ff;  border: 1px solid #333;  padding: 5px;  text-align:left;  margin:1em 0"><div style="font-size:150%;  border:none;  margin: 0;  padding:.1em;  color:#000">První pomoc učte zážitkem! <!----------NUTNÁ SOUČÁST - budou sem nahlížet z magistratusu - dRobert----------></div>  
 
<div style="background: #f0f0ff;  border: 1px solid #333;  padding: 5px;  text-align:left;  margin:1em 0"><div style="font-size:150%;  border:none;  margin: 0;  padding:.1em;  color:#000">První pomoc učte zážitkem! <!----------NUTNÁ SOUČÁST - budou sem nahlížet z magistratusu - dRobert----------></div>  
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody [http://www.zdrsem.cz/ projektu ZDrSEM]. Zkušenosti od roku 1996.
+
Vítejte na stránkách pro lektory. Sdílíme zde obsah i metodiku výuky první pomoci ověřenou a používanou na kurzech neziskové organizace&nbsp;[http://www.zdrsem.cz/ ZDrSEM]. Naším cílem je zlepšovat kvalitu výuky první pomoci v ČR. Zkušenosti od roku 1996.
  
 
:[[Co_zde_naleznete|Pár slov o obsahu stránek]]  
 
:[[Co_zde_naleznete|Pár slov o obsahu stránek]]  
 
:[[Metodika:Portál_Metodika|PORTÁL METODIKA - externí zdroje pro výuku]]  
 
:[[Metodika:Portál_Metodika|PORTÁL METODIKA - externí zdroje pro výuku]]  
</div> </div>  
+
</div>  
 
&nbsp;
 
&nbsp;
  
 +
&nbsp;
 +
 +
&nbsp;
  
 
== Co učit v kurzech první pomoci? ==
 
== Co učit v kurzech první pomoci? ==
Řádek 23: Řádek 26:
 
*[[Druhý_krok_-_úvod|Druhý krok - úvod]] (Reaguj)  
 
*[[Druhý_krok_-_úvod|Druhý krok - úvod]] (Reaguj)  
 
**[[Druhý_krok_-_přístup_k_člověku_v_bezvědomí|Druhý krok - přístup k člověku v bezvědomí]]  
 
**[[Druhý_krok_-_přístup_k_člověku_v_bezvědomí|Druhý krok - přístup k člověku v bezvědomí]]  
**[[Druhý_krok_-_přístup_k_člověku_v_bezvědomí|Druhý krok - přístup k člověku v bezvědomí]] nácvik
+
**[[Druhý_krok_-_přístup_k_člověku_v_bezvědomí_nácvik|Druhý krok - přístup k člověku v bezvědomí nácvik]]
 +
**[[Druhý_krok_-_gasping|Druhý krok - gasping]]  
 
**[[Druhý_krok_-_resuscitace|Druhý krok - resuscitace]]  
 
**[[Druhý_krok_-_resuscitace|Druhý krok - resuscitace]]  
 
**[[Druhý_krok_-_cizí_těleso_v_dýchacích_cestách|Druhý krok - cizí těleso v dýchacích cestách]]  
 
**[[Druhý_krok_-_cizí_těleso_v_dýchacích_cestách|Druhý krok - cizí těleso v dýchacích cestách]]  
Řádek 32: Řádek 36:
 
*[[Automatický_externí_defibrilátor|Automatický externí defibrilátor]] (AED)  
 
*[[Automatický_externí_defibrilátor|Automatický externí defibrilátor]] (AED)  
 
*[[Resuscitace_dítěte|Resuscitace dítěte]]  
 
*[[Resuscitace_dítěte|Resuscitace dítěte]]  
*Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej)[http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Rozmýšlej [1]]  
+
*[[Třetí_krok_-Rozhodni/rozmýšlej|Třetí krok -Rozhodni/rozmýšlej]][http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Rozmýšlej [1]]  
 
*[[Podezření_na_poranění_páteře|Podezření na poranění páteře]]  
 
*[[Podezření_na_poranění_páteře|Podezření na poranění páteře]]  
 
*[[Úraz_hlavy|Úraz hlavy]]  
 
*[[Úraz_hlavy|Úraz hlavy]]  
Řádek 47: Řádek 51:
  
 
*[[Volání_tísňové_linky|Volání tísňové linky]]  
 
*[[Volání_tísňové_linky|Volání tísňové linky]]  
*[[Automatický_externí_defibrilátor|Automatický externí defibrilátor]]
 
 
*[[Stabilizovaná_poloha|Stabilizovaná poloha]]  
 
*[[Stabilizovaná_poloha|Stabilizovaná poloha]]  
 
*[[Poranění_trupu|Poranění trupu]]  
 
*[[Poranění_trupu|Poranění trupu]]  
Řádek 57: Řádek 60:
 
*Alergie [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Alergie [3]]  
 
*Alergie [http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Alergie [3]]  
 
*Podchlazení  
 
*Podchlazení  
*Otravy (především CO)  
+
*Otravy (především [[CO|CO]])  
 +
*[[Mdloba]]
  
 
NĚKDY
 
NĚKDY
Řádek 65: Řádek 69:
 
NIKDY
 
NIKDY
  
:Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme  
+
:[[Teoretická_témata_PP|Teoretická témata PP]] - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme  
 
 
*Porucha vědomí[http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Porucha_vědomí [4]], krátce [[Tucet_příčin_bezvědomí|Tucet příčin bezvědomí]]
 
*Dech proudí dovnitř a ven[http://wiki.zdrsem.cz/index.php?title=Shrnutí_dýchání_a_jeho_patologie [5]]
 
*Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
 
*Zatop pod kotlem (energetika organismu)
 
  
 
== První pomoc a její výuka ==
 
== První pomoc a její výuka ==

Aktuální verze z 19. 2. 2025, 15:32


Podpořeno projektem
První pomoc učte zážitkem!

Vítejte na stránkách pro lektory. Sdílíme zde obsah i metodiku výuky první pomoci ověřenou a používanou na kurzech neziskové organizace ZDrSEM. Naším cílem je zlepšovat kvalitu výuky první pomoci v ČR. Zkušenosti od roku 1996.

Pár slov o obsahu stránek
PORTÁL METODIKA - externí zdroje pro výuku

 

 

 

Co učit v kurzech první pomoci?

seznam neúplný -pracovní materiál

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

ČASTO

NĚKDY

to spektrum od puchejřů k hadům tady vypisovat nebudeme

NIKDY

Teoretická témata PP - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [1]
Co učit v kurzech první pomoci?
Smysl výuky PP
Proč je obtížné učit první pomoc
Jak to dělat lépe
Kdo má první pomoc učit? [2]
Návrh programu vzdělávání
Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu
Výhody a úskalí výuky dle příznaků
Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích (používaná na kurzech Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC)
Evaluace kurzu první pomoci[3]

 

Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [1] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Souhrn metodiky (výuky první pomoci zážitkem)
Pohoda a pravidla
Prostředek, nikoliv cíl [2]
Výuka, nikoliv zkouška [3]
Tvorba, uvedení a rozbor simulace
Zpracování a rozbor zážitku (review, sharing, zpětná vazba)
Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
Druhy zážitkových technik
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize) [4]
Krizová intervence
Dramaturgie krátkého kurzu

Přílohy

Maskování

Scénáře různě dlouhých kurzů

Kurz na pět minut
Osmihodinový scénář
Kurz na čtyři dny

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Portál metodika- odkazy a zdroje pro výuku

pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)


Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje. RTENOTITLE