Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(První pomoc a její výuka: 4 kroky)
(logo klíč1)
Řádek 1: Řádek 1:
 
__NOTOC__
 
__NOTOC__
 +
[[Soubor:LOGO KPZ 1.jpg|thumb|Podpořeno projektem "Klíče pro život"]]
  
 
<div style="background: #f0f0ff; border: 1px solid #333; padding: 5px; text-align:left; margin:1em 0">
 
<div style="background: #f0f0ff; border: 1px solid #333; padding: 5px; text-align:left; margin:1em 0">
Řádek 6: Řádek 7:
  
 
<!----------NUTNÁ SOUČÁST - budou sem nahlížet z magistratusu - dRobert---------->
 
<!----------NUTNÁ SOUČÁST - budou sem nahlížet z magistratusu - dRobert---------->
[[Soubor:logo.jpg|thumb|Podpořeno projektem "Klíče pro život"]]
 
 
</div>
 
</div>
 
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody [http://www.zdrsem.cz/ projektu ZDrSEM]. Zkušenosti od roku 1996.
 
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody [http://www.zdrsem.cz/ projektu ZDrSEM]. Zkušenosti od roku 1996.

Verze z 9. 1. 2013, 16:19

Podpořeno projektem "Klíče pro život"
První pomoc učte zážitkem!

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.

Co učit v kurzech první pomoci?

seznam neúplný -pracovní materiál

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

ČASTO

NĚKDY

to spektrum od puchejřů k hadům tady vypisovat nebudeme

NIKDY

Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
  • Porucha vědomí[2]
  • Dech proudí dovnitř a ven[3]
  • Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
  • Zatop pod kotlem (energetika organismu)

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [4]
Smysl výuky PP
Proč je obtížné učit první pomoc
Jak to dělat lépe
Kdo má první pomoc učit?
Návrh programu vzdělávání
Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu
Výhody a úskalí výuky dle příznaků
Metoda nácviku dovedností ve čtyřech krocích (používaná na kurzech Evropské Rady pro Resuscitaci-ERC)

Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [5] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Prostředek, nikoliv cíl [6]
Tvorba, uvedení a rozbor simulace
Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing [7] (zčásti výše)
Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
Druhy zážitkových technik
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[8]
Krizová intervence
Dramaturgie krátkého kurzu

Přílohy

Maskování

Scénáře různě dlouhých kurzů

Kurz na pět minut
Osmihodinový scénář
Kurz na čtyři dny

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)


Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.