Hlavní strana: Porovnání verzí
m (→Přílohy) |
m |
||
Řádek 24: | Řádek 24: | ||
VĚTŠINOU, důležitá témata | VĚTŠINOU, důležitá témata | ||
* [[Resuscitace dítěte]] | * [[Resuscitace dítěte]] | ||
+ | * Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej)[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Relaxuj] | ||
* [[Podezření na poranění páteře]] | * [[Podezření na poranění páteře]] | ||
− | * | + | * [[Úraz hlavy]] |
+ | * [[Vnitřní krvácení]] | ||
+ | * [[Dopravní nehoda]] | ||
* [[Popálení, opaření]] | * [[Popálení, opaření]] | ||
* [[Bolest na hrudi - podezření na infarkt]] | * [[Bolest na hrudi - podezření na infarkt]] | ||
Řádek 31: | Řádek 34: | ||
* [[Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici]] | * [[Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici]] | ||
* [[Celotělové křeče]] | * [[Celotělové křeče]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
* [[Změna chování - "je divnej"]] | * [[Změna chování - "je divnej"]] | ||
Verze z 31. 10. 2012, 11:03
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.
Co učit v kurzech první pomoci?
seznam neúplný -pracovní materiál
VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem
- Tři kroky - obecný postup první pomoci
- První krok - zhodnocení situace (Rozhlédni se)
- Druhý krok - prvotní vyšetření (Reaguj)
VĚTŠINOU, důležitá témata
- Resuscitace dítěte
- Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej)[1]
- Podezření na poranění páteře
- Úraz hlavy
- Vnitřní krvácení
- Dopravní nehoda
- Popálení, opaření
- Bolest na hrudi - podezření na infarkt
- Obtížné dýchání
- Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
- Celotělové křeče
- Změna chování - "je divnej"
ČASTO
- Volání tísňové linky
- Automatický externí defibrilátor
- Stabilizovaná poloha
- Poranění trupu
- Poranění končetin
- Rány obecně
- Cukrovka
- Bolest břicha
- Alergie
- Podchlazení
- Otravy (především CO)
NĚKDY
- to spektrum od puchejřů k hadům tady vypisovat nebudeme
NIKDY
- Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
- Porucha vědomí[2]
- Dech proudí dovnitř a ven[3]
- Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
- Zatop pod kotlem (energetika organismu)
První pomoc a její výuka
- Proč vůbec umět první pomoc? [4]
- Smysl výuky PP
- Proč je obtížné učit první pomoc
- Jak to dělat lépe
- Kdo má první pomoc učit?
- Návrh programu vzdělávání
- Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu
- Výhody a úskalí výuky dle příznaků
Jak používat zážitkové metody?
- Proč používat zážitek? [5] (city a rozum, strach ze smrti)
- Zážitková pedagogika
- Prostředek, nikoliv cíl [6]
- Tvorba, uvedení a rozbor simulace
- Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing [7] (zčásti výše)
- Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
- Druhy zážitkových technik
- Dramaturgie krátkého kurzu
- Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
- Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[8]
- Krizová intervence
Přílohy
Scénáře různě dlouhých kurzů
Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)
Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)
Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.
Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.