Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
m (Co učit v kurzech první pomoci?)
(Jak používat zážitkové metody?: Zpracování zážitku - odkaz na fční str na wiki)
Řádek 73: Řádek 73:
 
:Prostředek, nikoliv cíl [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Prost%C5%99edek,_nikoliv_c%C3%ADl]
 
:Prostředek, nikoliv cíl [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Prost%C5%99edek,_nikoliv_c%C3%ADl]
 
:[[Tvorba, uvedení a rozbor simulace]]
 
:[[Tvorba, uvedení a rozbor simulace]]
:Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing  ''(zčásti výše)''
+
:Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Zpracov%C3%A1n%C3%AD_z%C3%A1%C5%BEitku] ''(zčásti výše)''
 
:[[Pravidla simulací]] (uvedení první simulace a její rizika)
 
:[[Pravidla simulací]] (uvedení první simulace a její rizika)
 
:[[Druhy zážitkových technik]]  
 
:[[Druhy zážitkových technik]]  

Verze z 13. 9. 2012, 23:32


První pomoc učte zážitkem!
Soubor:Logo.jpg
Podpořeno projektem "Klíče pro život"

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.

Co učit v kurzech první pomoci?

seznam neúplný -pracovní materiál

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

ČASTO

NĚKDY to spektrum od puchejřů k hadům tady vypisovat nebudeme

NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme

  • Porucha vědomí[2]
  • Dech proudí dovnitř a ven[3]
  • Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
  • Zatop pod kotlem (energetika organismu)

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [4]
Smysl výuky PP
Proč je obtížné učit první pomoc
Jak to dělat lépe
Kdo má první pomoc učit?
Návrh programu vzdělávání
Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu

Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [5] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Prostředek, nikoliv cíl [6]
Tvorba, uvedení a rozbor simulace
Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing [7] (zčásti výše)
Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
Druhy zážitkových technik
Dramaturgie krátkého kurzu
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[8]
Krizová intervence

Přílohy

Maskování

Scénáře různě dlouhých kurzů

Kurz na pět minut

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)


Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.