Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(První pomoc a její výuka)
m (Co učit v kurzech první pomoci?)
Řádek 12: Řádek 12:
  
 
== Co učit v kurzech první pomoci? ==
 
== Co učit v kurzech první pomoci? ==
 +
''seznam neúplný -pracovní materiál''
  
 
VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem
 
VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem
Řádek 35: Řádek 36:
 
* [[Změna chování - "je divnej"]]
 
* [[Změna chování - "je divnej"]]
  
NĚKDY
+
ČASTO
 
* [[Volání tísňové linky]]
 
* [[Volání tísňové linky]]
 
* [[Automatický externí defibrilátor]]  
 
* [[Automatický externí defibrilátor]]  
Řádek 48: Řádek 49:
 
* Otravy (především CO)
 
* Otravy (především CO)
  
 +
NĚKDY
 +
''to spektrum od puchejřů k hadům tady vypisovat nebudeme''
 
NIKDY
 
NIKDY
 
Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
 
Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
Řádek 54: Řádek 57:
 
* Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
 
* Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
 
* Zatop pod kotlem (energetika organismu)
 
* Zatop pod kotlem (energetika organismu)
 
''seznam neúplný -pracovní materiál''
 
  
 
== První pomoc a její výuka ==
 
== První pomoc a její výuka ==

Verze z 27. 7. 2012, 20:57


První pomoc učte zážitkem!
Soubor:Logo.jpg
Podpořeno projektem "Klíče pro život"

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.

Co učit v kurzech první pomoci?

seznam neúplný -pracovní materiál

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

ČASTO

NĚKDY to spektrum od puchejřů k hadům tady vypisovat nebudeme NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme

  • Porucha vědomí[2]
  • Dech proudí dovnitř a ven[3]
  • Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
  • Zatop pod kotlem (energetika organismu)

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [4]
Smysl výuky PP
Proč je obtížné učit první pomoc
Jak to dělat lépe
Kdo má první pomoc učit?
Návrh programu vzdělávání
Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu

Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [5] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Prostředek, nikoliv cíl [6]
Tvorba, uvedení a rozbor simulace
Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing (zčásti výše)
Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
Druhy zážitkových technik
Dramaturgie krátkého kurzu
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[7]
Krizová intervence

Přílohy

Maskování

Scénáře různě dlouhých kurzů

Kurz na pět minut

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)


Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.