Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(VAROVÁNÍ BETAVERZE)
(doplnění, změna struktury)
Řádek 21: Řádek 21:
  
 
VĚTŠINOU, důležitá témata  
 
VĚTŠINOU, důležitá témata  
 +
* [[Resuscitace dítěte]]
 +
* [[Podezření na poranění páteře]]
 
* Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej)
 
* Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej)
* [[Resuscitace dítěte]]
 
 
* [[Popálení, opaření]]
 
* [[Popálení, opaření]]
 
* [[Bolest na hrudi - podezření na infarkt]]
 
* [[Bolest na hrudi - podezření na infarkt]]
Řádek 30: Řádek 31:
 
* [[Úraz hlavy]]
 
* [[Úraz hlavy]]
 
* [[Vnitřní krvácení]]
 
* [[Vnitřní krvácení]]
* [[Podezření na poranění páteře]]
 
 
* [[Dopravní nehoda]]
 
* [[Dopravní nehoda]]
 
* [[Změna chování - "je divnej"]]
 
* [[Změna chování - "je divnej"]]
Řádek 61: Řádek 61:
 
:[[Proč je obtížné učit první pomoc]]
 
:[[Proč je obtížné učit první pomoc]]
 
:[[Jak to dělat lépe]]
 
:[[Jak to dělat lépe]]
 +
:[[Kdo má první pomoc učit]]
 
:[[Návrh programu vzdělávání]]  
 
:[[Návrh programu vzdělávání]]  
 
:[[Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu]]
 
:[[Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu]]

Verze z 10. 6. 2012, 22:11


První pomoc učte zážitkem!

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.

Pozor BETAVERZE !!! Tento server je ve zkušebním provozu a všechny texty vyžadují korekturu, která kontinuálně probíhá. Autoři doposud nepřijímají zodpovědnost za užití těchto textů jinak než v interním vzdělávání s odborným lektorem z oblasti urgentní medicíny.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.

Co učit v kurzech první pomoci?

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

NĚKDY

NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme

  • Porucha vědomí[1]
  • Dech proudí dovnitř a ven[2]
  • Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
  • Zatop pod kotlem (energetika organismu)

seznam neúplný -pracovní materiál

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [3]
Smysl výuky PP
Proč je obtížné učit první pomoc
Jak to dělat lépe
Kdo má první pomoc učit
Návrh programu vzdělávání
Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu

Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [4] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Prostředek, nikoliv cíl [5]
Tvorba, uvedení a rozbor simulace
Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing (zčásti výše)
Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
Druhy zážitkových technik
Dramaturgie krátkého kurzu
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[6]
Krizová intervence

Přílohy

Maskování

Scénáře různě dlouhých kurzů

Kurz na pět minut

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)