Hlavní strana: Porovnání verzí
(→Jak používat zážitkové metody?) |
(→Co učit v kurzech první pomoci?: další témata do NĚKDY) |
||
Řádek 19: | Řádek 19: | ||
VĚTŠINOU, důležitá témata | VĚTŠINOU, důležitá témata | ||
+ | * Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej) | ||
* [[Resuscitace dítěte]] | * [[Resuscitace dítěte]] | ||
* [[Popálení, opaření]] | * [[Popálení, opaření]] | ||
Řádek 33: | Řádek 34: | ||
NĚKDY | NĚKDY | ||
* [[Volání tísňové linky]] | * [[Volání tísňové linky]] | ||
− | |||
* [[Automatický externí defibrilátor]] | * [[Automatický externí defibrilátor]] | ||
* [[Stabilizovaná poloha]] | * [[Stabilizovaná poloha]] | ||
* [[Poranění trupu]] | * [[Poranění trupu]] | ||
+ | * Poranění končetin | ||
+ | * Rány obecně | ||
+ | * [[Cukrovka] | ||
+ | * Bolest břicha | ||
+ | * Alergie | ||
+ | * Podchlazení | ||
NIKDY | NIKDY |
Verze z 16. 1. 2012, 10:57
První pomoc učte zážitkem!
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.
Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.
Co učit v kurzech první pomoci?
VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem
- Tři kroky - obecný postup první pomoci
- První krok - zhodnocení situace (Rozhlédni se)
- Druhý krok - prvotní vyšetření (Reaguj)
VĚTŠINOU, důležitá témata
- Třetí krok - druhotné vyšetření (Rozmýšlej)
- Resuscitace dítěte
- Popálení, opaření
- Bolest na hrudi - podezření na infarkt
- Obtížné dýchání
- Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
- Celotělové křeče
- Úraz hlavy
- Vnitřní krvácení
- Podezření na poranění páteře
- Dopravní nehoda
- Změna chování - "je divnej"
NĚKDY
- Volání tísňové linky
- Automatický externí defibrilátor
- Stabilizovaná poloha
- Poranění trupu
- Poranění končetin
- Rány obecně
- [[Cukrovka]
- Bolest břicha
- Alergie
- Podchlazení
NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
- Porucha vědomí[1]
- Dech proudí dovnitř a ven[2]
- Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
- Zatop pod kotlem (energetika organismu)
seznam neúplný -pracovní materiál
První pomoc a její výuka
- Proč vůbec umět první pomoc? [3]
- Smysl výuky PP
- Proč je obtížné učit první pomoc
- Jak to dělat lépe
- Návrh programu vzdělávání
- Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu
Jak používat zážitkové metody?
- Proč používat zážitek? [4] (city a rozum, strach ze smrti)
- Zážitková pedagogika
- Prostředek, nikoliv cíl [5]
- Tvorba, uvedení a rozbor simulace
- Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing (zčásti výše)
- Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
- Druhy zážitkových technik
- Dramaturgie krátkého kurzu
- Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
- Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[6]
- Krizová intervence
Přílohy
Scénáře různě dlouhých kurzů
Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)
Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)