Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(Co učit v kurzech první pomoci?)
(První pomoc a její výuka)
Řádek 49: Řádek 49:
 
: Proč vůbec umět první pomoc? [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Pro%C4%8D_v%C5%AFbec_um%C4%9Bt_prvn%C3%AD_pomoc]
 
: Proč vůbec umět první pomoc? [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Pro%C4%8D_v%C5%AFbec_um%C4%9Bt_prvn%C3%AD_pomoc]
 
:[[Smysl výuky PP]]  
 
:[[Smysl výuky PP]]  
:Proč to ještě neumíme[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Stav_v%C3%BDuky_prvn%C3%AD_pomoci]
+
:[[Proč je obtížné učit první pomoc]]
:Jak to dělat lépe
+
:[[Jak to dělat lépe]]
:Cílový program vzdělávání [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/V%C3%BDuka_prvn%C3%AD_pomoci_z%C3%A1%C5%BEitkem]
+
:[[Návrh programu vzdělávání]]  
:Dovednosti a znalosti absolventa kurzu [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Profil_absolventa_kurzu_Standard]
+
:[[Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu]]
  
 
== Jak používat zážitkové metody? ==
 
== Jak používat zážitkové metody? ==

Verze z 6. 1. 2012, 13:44


První pomoc učte zážitkem!

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.

Co učit v kurzech první pomoci?

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

NĚKDY

NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme

  • Porucha vědomí[2]
  • Dech proudí dovnitř a ven[3]
  • Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
  • Zatop pod kotlem (energetika organismu)

seznam neúplný -pracovní materiál

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [4]
Smysl výuky PP
Proč je obtížné učit první pomoc
Jak to dělat lépe
Návrh programu vzdělávání
Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu

Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [5] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Prostředek, nikoliv cíl [6]
Tvorba, uvedení a rozbor simulace [7]
Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing (zčásti výše)
Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
Druhy zážitkových technik
Dramaturgie zážitku osnova
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[8]
Krizová intervence

Přílohy

Maskování

Scénáře různě dlouhých kurzů

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)