Hlavní strana: Porovnání verzí
(→Co učit v kurzech první pomoci?) |
(→První pomoc a její výuka) |
||
Řádek 49: | Řádek 49: | ||
: Proč vůbec umět první pomoc? [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Pro%C4%8D_v%C5%AFbec_um%C4%9Bt_prvn%C3%AD_pomoc] | : Proč vůbec umět první pomoc? [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Pro%C4%8D_v%C5%AFbec_um%C4%9Bt_prvn%C3%AD_pomoc] | ||
:[[Smysl výuky PP]] | :[[Smysl výuky PP]] | ||
− | :Proč | + | :[[Proč je obtížné učit první pomoc]] |
− | :Jak to dělat lépe | + | :[[Jak to dělat lépe]] |
− | : | + | :[[Návrh programu vzdělávání]] |
− | :Dovednosti a znalosti absolventa kurzu | + | :[[Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu]] |
== Jak používat zážitkové metody? == | == Jak používat zážitkové metody? == |
Verze z 6. 1. 2012, 13:44
První pomoc učte zážitkem!
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.
Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.
Co učit v kurzech první pomoci?
VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem
- Tři kroky - obecný postup první pomoci
- První krok - zhodnocení situace (Rozhlédni se)
- Druhý krok - prvotní vyšetření (Reaguj)
VĚTŠINOU, důležitá témata
- Popálení, opaření
- Bolest na hrudi - podezření na infarkt
- Obtížné dýchání
- Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
- Celotělové křeče
- Úraz hlavy
- Vnitřní krvácení
- Podezření na poranění páteře
- Dopravní nehoda
- Změna chování - "je divnej"
NĚKDY
- Volání tísňové linky
- Cukrovka
- Automatický externí defibrilátor
- Stabilizovaná poloha [1]
- Poranění trupu
NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
- Porucha vědomí[2]
- Dech proudí dovnitř a ven[3]
- Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
- Zatop pod kotlem (energetika organismu)
seznam neúplný -pracovní materiál
První pomoc a její výuka
- Proč vůbec umět první pomoc? [4]
- Smysl výuky PP
- Proč je obtížné učit první pomoc
- Jak to dělat lépe
- Návrh programu vzdělávání
- Dovednosti a znalosti absolventa 40 hod kurzu
Jak používat zážitkové metody?
- Proč používat zážitek? [5] (city a rozum, strach ze smrti)
- Zážitková pedagogika
- Prostředek, nikoliv cíl [6]
- Tvorba, uvedení a rozbor simulace [7]
- Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing (zčásti výše)
- Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
- Druhy zážitkových technik
- Dramaturgie zážitku osnova
- Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
- Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[8]
- Krizová intervence
Přílohy
Scénáře různě dlouhých kurzů
Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)
Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)