Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
m (Co učit v kurzech první pomoci?)
Řádek 22: Řádek 22:
 
* Bolest na hrudi - podezření na infarkt
 
* Bolest na hrudi - podezření na infarkt
 
* [[Obtížné dýchání]]  
 
* [[Obtížné dýchání]]  
* Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
+
* [[Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici]]
 
* [[Celotělové křeče]]  
 
* [[Celotělové křeče]]  
 
* [[Úraz hlavy]]
 
* [[Úraz hlavy]]

Verze z 6. 1. 2012, 11:54


První pomoc učte zážitkem!

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.

Co učit v kurzech první pomoci?

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

NĚKDY

NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme

  • Porucha vědomí[4]
  • Dech proudí dovnitř a ven[5]
  • Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
  • Zatop pod kotlem (energetika organismu)

seznam neúplný -pracovní materiál

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [6]
Smysl výuky PP
Proč to ještě neumíme[7]
Jak to dělat lépe
Cílový program vzdělávání [8]
Dovednosti a znalosti absolventa kurzu [9]

Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [10] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Prostředek, nikoliv cíl [11]
Tvorba, uvedení a rozbor simulace [12]
Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing (zčásti výše)
Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
Druhy zážitkových technik
Dramaturgie zážitku osnova
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[13]
Krizová intervence

Přílohy

Maskování

Scénáře různě dlouhých kurzů

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)