Hlavní strana: Porovnání verzí
m (→Co učit v kurzech první pomoci?) |
(→Co učit v kurzech první pomoci?) |
||
Řádek 35: | Řádek 35: | ||
* Automatický externí defibrilátor [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Automatick%C3%A9_defibril%C3%A1tory] | * Automatický externí defibrilátor [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Automatick%C3%A9_defibril%C3%A1tory] | ||
* Stabilizovaná poloha [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Stabilizovan%C3%A1_poloha_metodika] | * Stabilizovaná poloha [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Stabilizovan%C3%A1_poloha_metodika] | ||
− | * Poranění | + | * Poranění trupu [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/%C3%9Arazy_trupu_-_nov%C3%A9] |
NIKDY | NIKDY |
Verze z 6. 1. 2012, 00:30
První pomoc učte zážitkem!
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.
Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.
Co učit v kurzech první pomoci?
VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem
- Tři kroky - obecný postup první pomoci
- První krok - zhodnocení situace (Rozhlédni se)
- Druhý krok - prvotní vyšetření (Reaguj)
VĚTŠINOU, důležitá témata
- Popálení, opaření
- Bolest na hrudi - podezření na infarkt
- Obtížné dýchání [1]
- Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
- Celotělové křeče
- Úraz hlavy
- Vnitřní krvácení
- Podezření na poranění páteře
- Dopravní nehoda
- Změna chování - "je divný"
NĚKDY
- Volání tísňové linky
- Cukrovka
- Automatický externí defibrilátor [2]
- Stabilizovaná poloha [3]
- Poranění trupu [4]
NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
- Porucha vědomí[5]
- Dech proudí dovnitř a ven[6]
- Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
- Zatop pod kotlem (energetika organismu)
seznam neúplný -pracovní materiál
První pomoc a její výuka
- Proč vůbec umět první pomoc? [7]
- Smysl výuky PP
- Proč to ještě neumíme[8]
- Jak to dělat lépe
- Cílový program vzdělávání [9]
- Dovednosti a znalosti absolventa kurzu [10]
Jak používat zážitkové metody?
- Proč používat zážitek? [11] (city a rozum, strach ze smrti)
- Zážitková pedagogika
- Prostředek, nikoliv cíl [12]
- Tvorba, uvedení a rozbor simulace [13]
- Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing (zčásti výše)
- Pravidla simulací (uvedení první simulace a její rizika)
- Druhy zážitkových technik
- Dramaturgie zážitku osnova
- Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
- Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, emoce, krize)[14]
- Krizová intervence
Přílohy
Scénáře různě dlouhých kurzů
Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)
Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)