Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(Co učit v kurzech první pomoci?: dost bolo korektur :))
m
Řádek 5: Řádek 5:
 
<div style="font-size:150%;border:none;margin: 0;padding:.1em;color:#000">První pomoc učte zážitkem!</div>
 
<div style="font-size:150%;border:none;margin: 0;padding:.1em;color:#000">První pomoc učte zážitkem!</div>
 
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody [http://www.zdrsem.cz/ projektu ZDrSEM]. Zkušenosti od roku 1996.
 
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody [http://www.zdrsem.cz/ projektu ZDrSEM]. Zkušenosti od roku 1996.
 
'''Tučně tištěné odkazy již prošly korekturou'''.
 
 
Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.
 
 
</div>
 
</div>
  
 +
''Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.''
 
== Co učit v kurzech první pomoci? ==
 
== Co učit v kurzech první pomoci? ==
  
Řádek 63: Řádek 60:
 
:Formy zážitku [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Druhy_z%C3%A1%C5%BEitkov%C3%BDch_technik]
 
:Formy zážitku [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Druhy_z%C3%A1%C5%BEitkov%C3%BDch_technik]
 
:[[Dramaturgie zážitku]]
 
:[[Dramaturgie zážitku]]
:'''[[Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]]'''
+
:[[Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]]
 
:Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, krize)
 
:Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, krize)
 
: Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing  
 
: Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing  

Verze z 2. 1. 2012, 12:04


První pomoc učte zážitkem!

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.

Co učit v kurzech první pomoci?

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

NĚKDY

  • Volání tísňové linky [5]
  • Cukrovka
  • Automatický externí defibrilátor [6]
  • Stabilizovaná poloha [7]


NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme

  • Porucha vědomí[8]
  • Dech proudí dovnitř a ven[9]
  • Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
  • Zatop pod kotlem (energetika organismu)

seznam neúplný -pracovní materiál

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [10]
Smysl výuky PP
Proč to ještě neumíme[11]
Jak to dělat lépe
Cílový program vzdělávání [12]
Dovednosti a znalosti absolventa kurzu [13]

Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [14] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Prostředek, nikoliv cíl [15]
Formy zážitku [16]
Dramaturgie zážitku
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, krize)
Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing
Krizová intervence

Přílohy

Scénáře různě dlouhých kurzů

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)