Hlavní strana: Porovnání verzí
(→Co učit v kurzech první pomoci?: dost bolo korektur :)) |
m |
||
Řádek 5: | Řádek 5: | ||
<div style="font-size:150%;border:none;margin: 0;padding:.1em;color:#000">První pomoc učte zážitkem!</div> | <div style="font-size:150%;border:none;margin: 0;padding:.1em;color:#000">První pomoc učte zážitkem!</div> | ||
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody [http://www.zdrsem.cz/ projektu ZDrSEM]. Zkušenosti od roku 1996. | Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody [http://www.zdrsem.cz/ projektu ZDrSEM]. Zkušenosti od roku 1996. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
</div> | </div> | ||
+ | ''Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.'' | ||
== Co učit v kurzech první pomoci? == | == Co učit v kurzech první pomoci? == | ||
Řádek 63: | Řádek 60: | ||
:Formy zážitku [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Druhy_z%C3%A1%C5%BEitkov%C3%BDch_technik] | :Formy zážitku [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Druhy_z%C3%A1%C5%BEitkov%C3%BDch_technik] | ||
:[[Dramaturgie zážitku]] | :[[Dramaturgie zážitku]] | ||
− | : | + | :[[Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]] |
:Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, krize) | :Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, krize) | ||
: Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing | : Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing |
Verze z 2. 1. 2012, 12:04
První pomoc učte zážitkem!
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.
Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.
Co učit v kurzech první pomoci?
VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem
- Tři kroky - obecný postup první pomoci
- První krok - zhodnocení situace (Rozhlédni se)
- Druhý krok - prvotní vyšetření (Reaguj)
- Druhý krok - bezvědomí až resuscitace
- Druhý krok - cizí těleso v dýchacích cestách [1]
- Druhý krok - vnější krvácení [2]
VĚTŠINOU, důležitá témata
- Popálení, opaření
- Bolest na hrudi - podezření na infarkt
- Obtížné dýchání [3]
- Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
- Celotělové křeče
- Úraz hlavy
- Vnitřní krvácení
- Podezření na poranění páteře [4]
- Dopravní nehoda
- Změna chování - "je divný"
NĚKDY
NIKDY
Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
- Porucha vědomí[8]
- Dech proudí dovnitř a ven[9]
- Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
- Zatop pod kotlem (energetika organismu)
seznam neúplný -pracovní materiál
První pomoc a její výuka
- Proč vůbec umět první pomoc? [10]
- Smysl výuky PP
- Proč to ještě neumíme[11]
- Jak to dělat lépe
- Cílový program vzdělávání [12]
- Dovednosti a znalosti absolventa kurzu [13]
Jak používat zážitkové metody?
- Proč používat zážitek? [14] (city a rozum, strach ze smrti)
- Zážitková pedagogika
- Prostředek, nikoliv cíl [15]
- Formy zážitku [16]
- Dramaturgie zážitku
- Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
- Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, krize)
- Zpracování a rozbor zážitku, review, sharing
- Krizová intervence
Přílohy
Scénáře různě dlouhých kurzů
Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)
Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)