Hlavní strana: Porovnání verzí
m (→Co učit v kurzech první pomoci?) |
(→Jak používat zážitkové metody?: struktura) |
||
Řádek 51: | Řádek 51: | ||
== Jak používat zážitkové metody? == | == Jak používat zážitkové metody? == | ||
Obecně | Obecně | ||
− | :[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Pro%C4%8D_v%C5%AFbec_um%C4%9Bt_prvn%C3%AD_pomoc | + | : Proč vůbec umět první pomoc? [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Pro%C4%8D_v%C5%AFbec_um%C4%9Bt_prvn%C3%AD_pomoc] |
:[[Smysl výuky PP]] | :[[Smysl výuky PP]] | ||
− | :[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Pro%C4%8D_pou%C5%BE%C3%ADvat_z%C3%A1%C5%BEitek%3F | + | : Proč používat zážitek? [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Pro%C4%8D_pou%C5%BE%C3%ADvat_z%C3%A1%C5%BEitek%3F] (city a rozum, strach ze smrti) |
+ | Výuka první pomoci v ČR a světě | ||
+ | :Stav výuky v ČR [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Stav_v%C3%BDuky_prvn%C3%AD_pomoci] | ||
+ | :Cílový program vzdělávání [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/V%C3%BDuka_prvn%C3%AD_pomoci_z%C3%A1%C5%BEitkem] | ||
+ | :Dovednosti a znalosti absolventa kurzu [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Profil_absolventa_kurzu_Standard] | ||
Zážitek | Zážitek | ||
− | :[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Prost%C5%99edek,_nikoliv_c%C3%ADl | + | :Prostředek, nikoliv cíl [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Prost%C5%99edek,_nikoliv_c%C3%ADl] |
:Příprava, čas, prostor | :Příprava, čas, prostor | ||
:Tvorba skupiny a její dynamika | :Tvorba skupiny a její dynamika | ||
+ | :Formy zážitku [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Druhy_z%C3%A1%C5%BEitkov%C3%BDch_technik] | ||
:[[Dramaturgie zážitku]] | :[[Dramaturgie zážitku]] | ||
− | :: [[Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]] | + | :: '''[[Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací]]''' |
:Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, krize) | :Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, krize) | ||
:Review | :Review | ||
:[[Krizová intervence]] | :[[Krizová intervence]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Přílohy == | == Přílohy == |
Verze z 31. 12. 2011, 05:26
První pomoc učte zážitkem!
Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.
Tučně tištěné odkazy již prošly korekturou.
Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.
Co učit v kurzech první pomoci?
VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem
- Tři kroky - obecný postup první pomoci
- První krok - zhodnocení situace (Rozhlédni se)
- Druhý krok - prvotní vyšetření (Reaguj)
- Druhý krok -bezvědomí resuscitace
- Druhý krok - cizí těleso v dýchacích cestách [1]
- Druhý krok - vnější krvácení [2]
VĚTŠINOU, důležitá témata
- Popálení, opaření
- Bolest na hrudi - podezření na infarkt
- Obtížné dýchání [3]
- Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
- Celotělové křeče
- Úraz hlavy
- Vnitřní krvácení [4]
- Podezření na poranění páteře [5]
- Dopravní nehoda
- Změna chování - "je divný"
NĚKDY
NIKDY
Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme
- Porucha vědomí[9]
- Dech proudí dovnitř a ven[10]
- Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
- Zatop pod kotlem (energetika organismu)
seznam neúplný -pracovní materiál
Jak používat zážitkové metody?
Obecně
- Proč vůbec umět první pomoc? [11]
- Smysl výuky PP
- Proč používat zážitek? [12] (city a rozum, strach ze smrti)
Výuka první pomoci v ČR a světě
Zážitek
- Prostředek, nikoliv cíl [16]
- Příprava, čas, prostor
- Tvorba skupiny a její dynamika
- Formy zážitku [17]
- Dramaturgie zážitku
- Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, krize)
- Review
- Krizová intervence
Přílohy
Scénáře různě dlouhých kurzů
Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)
Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)