Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(Co učit v kurzech první pomoci?)
m (Co učit v kurzech první pomoci?)
Řádek 22: Řádek 22:
 
* Obtížné dýchání
 
* Obtížné dýchání
 
* Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
 
* Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
* [[Celotělové křeče]] - editujte prosím [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Celot%C4%9Blov%C3%A9_k%C5%99e%C4%8De ZDE]
+
* '''[[Celotělové křeče]]'''
 
* [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/%C3%9Araz_hlavy Úraz hlavy]
 
* [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/%C3%9Araz_hlavy Úraz hlavy]
 
* Vnitřní krvácení
 
* Vnitřní krvácení

Verze z 20. 12. 2011, 09:14


První pomoc učte zážitkem!

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.Tučně tištěné odkazy již prošly korekturou

Co učit v kurzech první pomoci?

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

  • Popálení, opaření
  • Bolest na hrudi - podezření na infarkt
  • Obtížné dýchání
  • Náhlá změna stavu - podezření na mrtvici
  • Celotělové křeče
  • Úraz hlavy
  • Vnitřní krvácení
  • Podezření na poranění páteře
  • Dopravní nehoda
  • Změna chování - "je divný"

NĚKDY


NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme

seznam neúplný -pracovní materiál

Jak používat zážitkové metody?

Obecně

Smysl znalosti první pomoci ( indikace, sebedůvěra, představy a mýty)
Smysl výuky PP
Proč používat zážitek? (city a rozum, strach ze smrti)

Zážitek

Prostředek, nikoliv cíl
Příprava, čas, prostor
Tvorba skupiny a její dynamika
Dramaturgie zážitku
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Výhody a nevýhody zážitku
Neřiditelnost, interakce, krize, krizová intervence
Review

Formy zážitku

Dramaturgie, scénáře, časové rozsahy

K jednotlivým tématům (dramaturgie dopodrobna) Metodika simulací a nácviku ke konkrétnímu tématu

Lektorské nápady, tipy a grify

Přílohy

Scénáře různě dlouhých kurzů

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)