Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(restrukturalizace)
m (První pomoc a její výuka)
Řádek 52: Řádek 52:
 
: Proč vůbec umět první pomoc? [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Pro%C4%8D_v%C5%AFbec_um%C4%9Bt_prvn%C3%AD_pomoc]
 
: Proč vůbec umět první pomoc? [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Pro%C4%8D_v%C5%AFbec_um%C4%9Bt_prvn%C3%AD_pomoc]
 
:[[Smysl výuky PP]]  
 
:[[Smysl výuky PP]]  
:Stav výuky v ČR [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Stav_v%C3%BDuky_prvn%C3%AD_pomoci]
+
:Proč to ještě neumíme[http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Stav_v%C3%BDuky_prvn%C3%AD_pomoci]
:Jak učit - vize
+
:Jak to dělat lépe
 
:Cílový program vzdělávání [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/V%C3%BDuka_prvn%C3%AD_pomoci_z%C3%A1%C5%BEitkem]
 
:Cílový program vzdělávání [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/V%C3%BDuka_prvn%C3%AD_pomoci_z%C3%A1%C5%BEitkem]
 
:Dovednosti a znalosti absolventa kurzu [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Profil_absolventa_kurzu_Standard]
 
:Dovednosti a znalosti absolventa kurzu [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Profil_absolventa_kurzu_Standard]

Verze z 1. 1. 2012, 02:28


První pomoc učte zážitkem!

Vitejte na stránkách pro lektory, popisujících metody projektu ZDrSEM. Zkušenosti od roku 1996.

Tučně tištěné odkazy již prošly korekturou.

Některé externí odkazy vedou na interní web ZDrSEM, v tuto chvíli dostupné pouze autorům - na stránce se pracuje.

Co učit v kurzech první pomoci?

VŽDYCKY, základní nepominutelná součást kurzu první pomoci, spojeno s nácvikem

VĚTŠINOU, důležitá témata

NĚKDY

  • Volání tísňové linky [6]
  • Cukrovka
  • Automatický externí defibrilátor [7]
  • Stabilizovaná poloha [8]


NIKDY Teoretická témata - informace, které je vhodné znát, i když je na kurzech nepřednášíme

  • Porucha vědomí[9]
  • Dech proudí dovnitř a ven[10]
  • Krev proudí pořád dokola (pohyb krve, srdcoplicní osmička)
  • Zatop pod kotlem (energetika organismu)

seznam neúplný -pracovní materiál

První pomoc a její výuka

Proč vůbec umět první pomoc? [11]
Smysl výuky PP
Proč to ještě neumíme[12]
Jak to dělat lépe
Cílový program vzdělávání [13]
Dovednosti a znalosti absolventa kurzu [14]

Jak používat zážitkové metody?

Proč používat zážitek? [15] (city a rozum, strach ze smrti)
Zážitková pedagogika
Prostředek, nikoliv cíl [16]
Formy zážitku [17]
Dramaturgie zážitku
Faktory ovlivňující psychickou náročnost simulací
Nevýhody zážitku ( čas, vzdělání, neřiditelnost, interakce, krize)
Review
Krizová intervence

Přílohy

Scénáře různě dlouhých kurzů

Popisy velkých a tématicky nezacílených simulací (např kolotoče)

Odkazy, zdroje, pracovní listy (až uslyšíš hvízdání, simulantské karty, ...)