Členění tématických kapitol: Porovnání verzí
m |
m |
||
Řádek 3: | Řádek 3: | ||
*Dramaturgická poznámka pro lektora - význam tématu a jeho základní metodická charakteristika. Server metodika.zdrsem.cz je určen lektorům, a proto základní informace o metodice je předsazena seznámení s obsahem | *Dramaturgická poznámka pro lektora - význam tématu a jeho základní metodická charakteristika. Server metodika.zdrsem.cz je určen lektorům, a proto základní informace o metodice je předsazena seznámení s obsahem | ||
*Osnova výkladu pro studenty | *Osnova výkladu pro studenty | ||
− | *Výklad pro studenty - to co je vhodné říci i v krátkém výkladu. U některých tématických kapitol je | + | *Výklad pro studenty - to co je vhodné říci i v krátkém výkladu. U některých tématických kapitol je použita jednoduchá struktura: |
− | **Jak to vypadá | + | **Jak to vypadá (příznaky) |
− | **Jak k tomu přijdeme | + | **Jak k tomu přijdeme (příčina, vývoj stavu) |
− | **Co s tím | + | **Co s tím (první pomoc) |
*Podklady pro odpovědi na dotazy studentů - to co je možné ponechat ve výkladu stranou. Při dostatku času lze začlenit do výkladu. | *Podklady pro odpovědi na dotazy studentů - to co je možné ponechat ve výkladu stranou. Při dostatku času lze začlenit do výkladu. | ||
*Historky k výkladu - nepovinná kapitola, historky se budou doplňovat do knižního vydání. Když historka nikde není napsaná, tak začíná žít velmi bujarým životem.. Ty nejomílanější raději uvádíme. | *Historky k výkladu - nepovinná kapitola, historky se budou doplňovat do knižního vydání. Když historka nikde není napsaná, tak začíná žít velmi bujarým životem.. Ty nejomílanější raději uvádíme. | ||
Řádek 12: | Řádek 12: | ||
*Další informace pro zvídavé lektory - nepovinná kapitola, rozšiřující základní informace pro lektora, obsahuje spíše doplňující fakta. Souhrn teorie je v základu | *Další informace pro zvídavé lektory - nepovinná kapitola, rozšiřující základní informace pro lektora, obsahuje spíše doplňující fakta. Souhrn teorie je v základu | ||
*Metodika pro lektory | *Metodika pro lektory | ||
− | *Poslední výstřel a další výkřiky - vyjádření tématu maximálně 5 body (hesly). Proč pět - nejlepší jsou tři, ale je to tvrdé. Jenže už čtyři věci se zapamatovávají špatně.Body obsahují sdělení, která by se měla v lebkách Vašich posluchačů zachytit. Během delších přednášek tyto body píšeme je na flip, opakujeme v průběhu i na konci. | + | *Poslední výstřel a další výkřiky - vyjádření tématu maximálně 5 body (hesly). Proč pět - nejlepší jsou tři, ale je to tvrdé. Jenže už čtyři věci se zapamatovávají špatně.Body obsahují sdělení, která by se měla v lebkách Vašich posluchačů zachytit. Během delších přednášek tyto body píšeme je na flip, opakujeme v průběhu i na konci. Narozdíl od Souhrnu je v Poslední výstřel bodech a neočekává se, že by tyto body byly pochopitelné pro úplného laika |
− | : Poslední výstřel je na na úplném konci kapitoly pro uzavření tématu jak pro lektora, tak i v pozdějším výkladu pro studenty | + | :'' Poslední výstřel je na na úplném konci kapitoly pro uzavření tématu jak pro lektora, tak i v pozdějším výkladu pro studenty'' |
+ | : ''Není to plně osnova výkladu, ale většinou se dá jako základ osnovy použít.'' |
Verze z 20. 12. 2011, 06:52
Každá tematická kapitola je členěna na tyto základní části:
- Souhrn - shrnutí tématu v několika větách, Na rozdíl od Posledního výstřelu je psán pro člověka, který o tématu nic neví. Takže srozumitelně a bez vtipných, emočně průrazných hesel. Nemusí být členěn do bodů.
- Dramaturgická poznámka pro lektora - význam tématu a jeho základní metodická charakteristika. Server metodika.zdrsem.cz je určen lektorům, a proto základní informace o metodice je předsazena seznámení s obsahem
- Osnova výkladu pro studenty
- Výklad pro studenty - to co je vhodné říci i v krátkém výkladu. U některých tématických kapitol je použita jednoduchá struktura:
- Jak to vypadá (příznaky)
- Jak k tomu přijdeme (příčina, vývoj stavu)
- Co s tím (první pomoc)
- Podklady pro odpovědi na dotazy studentů - to co je možné ponechat ve výkladu stranou. Při dostatku času lze začlenit do výkladu.
- Historky k výkladu - nepovinná kapitola, historky se budou doplňovat do knižního vydání. Když historka nikde není napsaná, tak začíná žít velmi bujarým životem.. Ty nejomílanější raději uvádíme.
- Základní informace pro lektory - informace, které se nepřednáší, ale lektor by je měl znát - patofyziologie, anatomie - prostě teoretický podklad. Pro některé kapitoly zatím není vypracována (někdy není nutná a někdy je velmi složitá k napsání i pro zdravotníka specialistu)
- Další informace pro zvídavé lektory - nepovinná kapitola, rozšiřující základní informace pro lektora, obsahuje spíše doplňující fakta. Souhrn teorie je v základu
- Metodika pro lektory
- Poslední výstřel a další výkřiky - vyjádření tématu maximálně 5 body (hesly). Proč pět - nejlepší jsou tři, ale je to tvrdé. Jenže už čtyři věci se zapamatovávají špatně.Body obsahují sdělení, která by se měla v lebkách Vašich posluchačů zachytit. Během delších přednášek tyto body píšeme je na flip, opakujeme v průběhu i na konci. Narozdíl od Souhrnu je v Poslední výstřel bodech a neočekává se, že by tyto body byly pochopitelné pro úplného laika
- Poslední výstřel je na na úplném konci kapitoly pro uzavření tématu jak pro lektora, tak i v pozdějším výkladu pro studenty
- Není to plně osnova výkladu, ale většinou se dá jako základ osnovy použít.