Členění tématických kapitol: Porovnání verzí
(slovní popis jednostlivých částí) |
m |
||
(Není zobrazeno 13 mezilehlých verzí od 3 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
Každá tematická kapitola je členěna na tyto základní části: | Každá tematická kapitola je členěna na tyto základní části: | ||
+ | *'''Souhrn''' - shrnutí tématu v několika větách. Slouží pro lektora i studenty. Na rozdíl od Posledního výstřelu je psán pro člověka, který o tématu nic neví. Měl by obsahovat nanejvýš několik vět, nemusí být členěn do bodů. | ||
+ | *'''Dramaturgická poznámka pro lektora''' - význam a úskalí tématu a jeho základní metodická charakteristika. Server metodika.zdrsem.cz je určen lektorům, a proto základní informace o metodice je předsazena seznámení s obsahem | ||
+ | *'''Osnova výkladu pro studenty''' | ||
+ | *'''Výklad pro studenty''' - to co je vhodné říci i v krátkém výkladu. U některých tématických kapitol je použita jednoduchá struktura: | ||
+ | **Jak to vypadá (příznaky) | ||
+ | **Jak k tomu přijdeme (příčina, vývoj stavu) | ||
+ | **Co s tím (první pomoc) | ||
+ | *'''Podklady pro odpovědi na dotazy studentů''' - to co je možné ponechat ve výkladu stranou. Snahou našeho přístupu je neříkat nepodstatné informace. Přes stereotypní opakování některých dotazů je vhodné udržet výklad pro studenty stručný. | ||
+ | *'''Historky k výkladu''' - nepovinná kapitola, historky se budou doplňovat do knižního vydání. Když historka nikde není napsaná, tak začíná žít velmi bujarým životem.. Ty nejomílanější raději uvádíme. | ||
+ | *'''Základní informace pro lektory''' - informace, které se nepřednáší, ale lektor by je měl znát - patofyziologie, anatomie - prostě teoretický podklad. Pro některé kapitoly zatím není vypracována (někdy není nutná a někdy je naopak velmi složitá k napsání i pro zdravotníka specialistu) | ||
+ | *'''Další informace pro zvídavé lektory''' - nepovinná kapitola, rozšiřující základní informace pro lektora, obsahuje spíše doplňující fakta. Souhrn teorie je v základu | ||
+ | *'''Metodika pro lektory''' | ||
+ | *'''Poslední výstřel a další výkřiky''' - vyjádření tématu 3, maximálně 5 body (hesly). Vtipná, emočně chytlavá hesla. Proč pět - nejlepší jsou tři, ale je to velmi těžké. Jenže už čtyři věci se zapamatovávají špatně. Body obsahují sdělení, která by se měla v lebkách Vašich posluchačů zachytit. Během delších přednášek tyto body píšeme na flip, opakujeme v průběhu i na konci. Narozdíl od Souhrnu je Poslední výstřel v bodech a neočekává se, že by tyto body byly pochopitelné pro úplného laika. Poslední výstřel je na úplném konci kapitoly pro uzavření tématu jak pro lektora, tak i v pozdějším výkladu pro studenty. | ||
− | + | ||
− | + | '''NÁPADY, ZKUŠENOSTI A POSTUPY POPISOVANÉ NA TĚCHTO STRÁNKÁCH JSOU VYZKOUŠENY NA KURZECH [http://www.zdrsem.cz/ ZDrSEM - výuka první pomoci zážitkem]''' | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | [[Kategorie:Informace k serveru]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |
Aktuální verze z 11. 1. 2013, 01:45
Každá tematická kapitola je členěna na tyto základní části:
- Souhrn - shrnutí tématu v několika větách. Slouží pro lektora i studenty. Na rozdíl od Posledního výstřelu je psán pro člověka, který o tématu nic neví. Měl by obsahovat nanejvýš několik vět, nemusí být členěn do bodů.
- Dramaturgická poznámka pro lektora - význam a úskalí tématu a jeho základní metodická charakteristika. Server metodika.zdrsem.cz je určen lektorům, a proto základní informace o metodice je předsazena seznámení s obsahem
- Osnova výkladu pro studenty
- Výklad pro studenty - to co je vhodné říci i v krátkém výkladu. U některých tématických kapitol je použita jednoduchá struktura:
- Jak to vypadá (příznaky)
- Jak k tomu přijdeme (příčina, vývoj stavu)
- Co s tím (první pomoc)
- Podklady pro odpovědi na dotazy studentů - to co je možné ponechat ve výkladu stranou. Snahou našeho přístupu je neříkat nepodstatné informace. Přes stereotypní opakování některých dotazů je vhodné udržet výklad pro studenty stručný.
- Historky k výkladu - nepovinná kapitola, historky se budou doplňovat do knižního vydání. Když historka nikde není napsaná, tak začíná žít velmi bujarým životem.. Ty nejomílanější raději uvádíme.
- Základní informace pro lektory - informace, které se nepřednáší, ale lektor by je měl znát - patofyziologie, anatomie - prostě teoretický podklad. Pro některé kapitoly zatím není vypracována (někdy není nutná a někdy je naopak velmi složitá k napsání i pro zdravotníka specialistu)
- Další informace pro zvídavé lektory - nepovinná kapitola, rozšiřující základní informace pro lektora, obsahuje spíše doplňující fakta. Souhrn teorie je v základu
- Metodika pro lektory
- Poslední výstřel a další výkřiky - vyjádření tématu 3, maximálně 5 body (hesly). Vtipná, emočně chytlavá hesla. Proč pět - nejlepší jsou tři, ale je to velmi těžké. Jenže už čtyři věci se zapamatovávají špatně. Body obsahují sdělení, která by se měla v lebkách Vašich posluchačů zachytit. Během delších přednášek tyto body píšeme na flip, opakujeme v průběhu i na konci. Narozdíl od Souhrnu je Poslední výstřel v bodech a neočekává se, že by tyto body byly pochopitelné pro úplného laika. Poslední výstřel je na úplném konci kapitoly pro uzavření tématu jak pro lektora, tak i v pozdějším výkladu pro studenty.
NÁPADY, ZKUŠENOSTI A POSTUPY POPISOVANÉ NA TĚCHTO STRÁNKÁCH JSOU VYZKOUŠENY NA KURZECH ZDrSEM - výuka první pomoci zážitkem