Diskuse:Krizová intervence: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(změna shrnutí)
(https://upp.med.muni.cz/aktuality/zakladni-psychologicka-doporuceni-pro-verejnost-ve-stavu-nouze-koronavirus)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.)
Řádek 5: Řádek 5:
 
Stručně: Účastník nemusí mít nedávno zemřelého bráchu, aby se dostal do krize.--[[Uživatel:DRobert|DRobert]] 26. 2. 2013, 05:14 (CET)
 
Stručně: Účastník nemusí mít nedávno zemřelého bráchu, aby se dostal do krize.--[[Uživatel:DRobert|DRobert]] 26. 2. 2013, 05:14 (CET)
  
NÁVRH SHRNUTÍ --[[Uživatel:DRobert|DRobert]] ([[Diskuse s uživatelem:DRobert|diskuse]]) 20. 3. 2016, 11:41 (CET)
 
  
1. Všimnout si a rozpoznat
 
  
2. Vytvořit prostor, starat se, naslouchat, přijímat ...
+
Učitelé své studenty nejenom vzdělávají, ale taky je doprovázejí psychickým vývojem až do dospělosti. Dle průzkumů (1,2) se ukazuje, že přibližně 20% dětí ve škole trpí duševními problémy a z toho polovina se ani nedostane k jejich řešení. Učitelé mají přes intenzivní kontakt s dítětem jedinečnou možnost poznat, že se nachází v krizové situaci.
  
3. Nemusíš úplně pochopit ani úplně vyřešit úplně všechno, dej kontakty
+
[http://www.blaznis-no-a.cz/prvni_pomoc.php#menu1_odkaz1 Jak tedy poznám, že se se studentem něco děje?]
 +
 
 +
 
 +
[https://upp.med.muni.cz/aktuality/zakladni-psychologicka-doporuceni-pro-verejnost-ve-stavu-nouze-koronavirus Zvládání panických stavů]

Aktuální verze z 20. 3. 2020, 07:14

ZPĚTNÝ ODKAZ NA INTRAWIKI

První odstavec "Možnosti krize na kurzu" příliš podsouvá nutnost předchozího traumatického zážitku. Konfrontace se smrtí je však obecným problémem. Právě u lidí, kteří doposud "žili v bavlnce" je simulovaná situace zdravotního (čti životního) ohrožení velmi silným podnětem. Naproti tomu zpracované osobní trauma člověka posílí, aby snáze vnímal simulaci pouze jako nácvikový proces. Stručně: Účastník nemusí mít nedávno zemřelého bráchu, aby se dostal do krize.--DRobert 26. 2. 2013, 05:14 (CET)


Učitelé své studenty nejenom vzdělávají, ale taky je doprovázejí psychickým vývojem až do dospělosti. Dle průzkumů (1,2) se ukazuje, že přibližně 20% dětí ve škole trpí duševními problémy a z toho polovina se ani nedostane k jejich řešení. Učitelé mají přes intenzivní kontakt s dítětem jedinečnou možnost poznat, že se nachází v krizové situaci.

Jak tedy poznám, že se se studentem něco děje?


Zvládání panických stavů