Diskuse:Zážitková pedagogika: Porovnání verzí
(Osnova prednasky pro školitele:) |
(restrukturalizace pravidel) |
||
Řádek 5: | Řádek 5: | ||
Osnova prednasky pro školitele: | Osnova prednasky pro školitele: | ||
− | + | *Rozum a city, strach ze smrti | |
− | + | *Komfortní zóna, tělo, okolnosti | |
− | + | *Nejprve bezpečí a pak až informace. | |
− | #Mluví jeden | + | #Otevřené dveře
a stopka
|
− | # | + | # Jídlo a pití
|
− | # | + | # Pohodlí
|
+ | # Struktura času, přesnost
| ||
+ | #Mluví jeden a vypněte ten mobil | ||
+ | #Vyki, Tyki
, oslovovat jménem | ||
+ | # U flipu je zodpovednost | ||
#Názory a dotazy | #Názory a dotazy | ||
− | |||
# Pochopení stačí
, i když ne souhlasíš | # Pochopení stačí
, i když ne souhlasíš | ||
#Zpětná vazba
, na požádání | #Zpětná vazba
, na požádání | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
# Mluvím o prítomném, nebo 4 steny | # Mluvím o prítomném, nebo 4 steny | ||
− |
Verze z 4. 11. 2013, 08:12
Zajímavý zdroj [http://is.muni.cz/th/231592/ff_b/BP.txt Psychoterapie a zážitková pedagogika hledání vztahu - bakalářská práce Eliška Prokešová]:
- Při hledání shod mezi skupinovou psychoterapií a zážitkovou pedagogikou nelze opomenout společnou oblast, kterou je orientace na skupinu. Skupina je tu pojímána jako model společnosti či mikrosvet. I to je důvod, proč skupinu využívá skupinová psychoterapie. Podstatné je však to, že poskytuje bezpečný prostor pro sociální učení (oprava chyb v chování k druhým a nácvik nového a účelnějšího jednání), interakci, sebevyjádření a sdílení pocitů a zážitků. Skupina může poskytovat citovou podporu a posilovat povědomí, že člověk není v nepříznivé situaci sám. Skupina je také okamžitým poskytovatelem zpětné vazby (vědomě i nevědomě). Skupinová psychoterapie využívá skupiny také proto, aby jedinec mohl lépe pracovat sám na sobě prostřednictvím druhých. Podobné důvody orientace na skupinu shledávám i u zážitkové pedagogiky. Skupina tu rovněž plní místo možnosti sociálního učení (například vyzkoušení si nových rolí a svých možností), sdílení zážitků či poskytování zpětné vazby. Funkční skupina poskytuje natolik silnou podporu a motivaci, že její členové jsou schopni podat maximální někdy i životní výkon, který by bez této podpory nedokázali. Kromě toho je práce ve skupině dynamičtější, zábavnější a umožňuje poznávat nové lidi(Prokešová 2009)
Osnova prednasky pro školitele:
- Rozum a city, strach ze smrti
- Komfortní zóna, tělo, okolnosti
- Nejprve bezpečí a pak až informace.
- Otevřené dveře a stopka
- Jídlo a pití
- Pohodlí
- Struktura času, přesnost
- Mluví jeden a vypněte ten mobil
- Vyki, Tyki , oslovovat jménem
- U flipu je zodpovednost
- Názory a dotazy
- Pochopení stačí , i když ne souhlasíš
- Zpětná vazba , na požádání
- Mluvím o prítomném, nebo 4 steny