Jak to dělat lépe: Porovnání verzí
(přenos z intrawiki na metodiku) |
(→Charakteristika programu, odlišnosti, inovace) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od jednoho dalšího uživatele.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
− | Následující řádky jsou vyjádřením našich snah učit první pomoc jinak a lépe. Jsou nadále otevřeny k diskuzi. | + | Následující řádky jsou vyjádřením našich snah učit první pomoc jinak a lépe. Jsou nadále otevřeny k diskuzi. |
− | |||
== Co chceme a nechceme == | == Co chceme a nechceme == | ||
* Chceme lidi motivovat k učení, nikoliv je naučit všechno. '''Motivace''' se dosahuje emočním působením simulované situace. | * Chceme lidi motivovat k učení, nikoliv je naučit všechno. '''Motivace''' se dosahuje emočním působením simulované situace. | ||
Řádek 21: | Řádek 20: | ||
* vzdělávací program je postaven na ročním cyklu obnovování dovedností a znalostí | * vzdělávací program je postaven na ročním cyklu obnovování dovedností a znalostí | ||
− | [ | + | ''Autor [[Uživatel:DRobert|Robert Pleskot]]'' |
− | |||
− | [[Kategorie: | + | [[Kategorie:Zážitková pedagogika]] |
− | [[Kategorie: | + | [[Kategorie:2013]] |
+ | [[Kategorie:K úpravám]] |
Aktuální verze z 6. 9. 2013, 03:16
Následující řádky jsou vyjádřením našich snah učit první pomoc jinak a lépe. Jsou nadále otevřeny k diskuzi.
Co chceme a nechceme
- Chceme lidi motivovat k učení, nikoliv je naučit všechno. Motivace se dosahuje emočním působením simulované situace.
- Sebedůvěra je podmíněna profesionálním zpracováním zážitku, review, psychickou podporou a případnou krizovou intervencí. Kritický přístup "profesionála" může být zcela kontraproduktivní
- Dovednosti jsou dosahovány cyklickým střídáním nácviku a simulací. Cílem kurzu je trénink, nikoliv vršení nezažitých informací.
- Porozumění se dosahuje jednoduchou mluvou, češtinou a neustálým nasloucháním dotazům. Latina a protichůdná doporučení tvoří zmatek
- To, co se snadno učí, nemusí být důležité. Tématické priority je nutno zjišťovat v praxi, mít kontakt s akutní medicínou, dbát na garanci výuky.
- Stokrát opakovaný omyl se snadno stane věčnou pravdou. Ověřování informací je stálou součástí metodiky. Aktivní studium, oponentura materiálů.
Charakteristika programu, odlišnosti, inovace
- základním cílem je zvýšení důvěry v sebe sama v situacích ohrožení života
- znalosti a dovednosti jsou zaměřeny na život zachraňující úkony, nejedná se o výuku zdravovědy
- dovednosti jsou vysvětlovány i cvičeny prakticky
- dovednosti i znalosti jsou okamžitě konfrontovány v simulacích
- zážitek v simulacích je ihned rozebírán
- simulace je prostředek k fixaci dovedností a motivací k dalšímu studiu
- simulace není forma zkoušení, příležitost prožít si možné chyby je podporou pozdějšího správného postupu
- zpětná vazba lektorem je poskytována v co nejmenších skupinách
- klíčové dovednosti jsou účastníkem používány v simulacích opakovaně
- vzdělávací program je postaven na ročním cyklu obnovování dovedností a znalostí
Autor Robert Pleskot