Diskuse:Metoda 4.kroků: Porovnání verzí
(zdrojové odkazy) |
|||
Řádek 5: | Řádek 5: | ||
*[http://wiki.zdrsem.cz/w/images/6/63/Intern%C3%AD_semin%C3%A1%C5%99_o_kurzu_BLS_AED_dle_ERC_-_obsahov%C3%A9_materi%C3%A1ly.pdf Interní seminář o kurzu BLS/AED Provider/Instructor - materiály/podklady k/z semináře] 24.4.2012, Praha, [[Uživatel:Ptak|Ptak]] | *[http://wiki.zdrsem.cz/w/images/6/63/Intern%C3%AD_semin%C3%A1%C5%99_o_kurzu_BLS_AED_dle_ERC_-_obsahov%C3%A9_materi%C3%A1ly.pdf Interní seminář o kurzu BLS/AED Provider/Instructor - materiály/podklady k/z semináře] 24.4.2012, Praha, [[Uživatel:Ptak|Ptak]] | ||
*[http://wiki.zdrsem.cz/w/images/0/09/BLS_ERC_post%C5%99ehy%2C_Praha_11_11_2012.pdf BLS/AED Provider]] 11.11.2012, Praha, [[Uživatel:kris|kris]] | *[http://wiki.zdrsem.cz/w/images/0/09/BLS_ERC_post%C5%99ehy%2C_Praha_11_11_2012.pdf BLS/AED Provider]] 11.11.2012, Praha, [[Uživatel:kris|kris]] | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | Ahoj Roberte, | ||
+ | |||
+ | |||
+ | zasilam slibene postrehy ke skoleni ERC a omlouvam se za mirne zpozdeni. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Me komentare se v rade bodu shoduji se zpetne vazbe od Kris, tak se pokusim postihnout zejmena to, co se lisi. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 1) usporadani mistnosti, kde jsme zacinali a pote jedna polovina provadela nacvik | ||
+ | - krom lidi v prvni rade (ze tri) nevideli, co se na zemi deje | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 2) predstaveni tymu a ucastniku | ||
+ | - krome Tomka - hlavniho prednasejiciho z Polska - jsme nevedeli o nikom nic. Zadani bylo takove, aby kazdy rekl sve jmeno a co dela ve volnem case. Takze 12 x z rad ucastniku a 4 x z rad instruktoru zaznelo "sport" popripade "sport a deti". Zejmena u instruktoru bych ocenila, kdybych vedela, co je jejich profese ci jake kurzy maji absolvovane a jak dlouho se vyuce venuji... | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 3) supervizorku nam nikdo na zacatek nepredstavil - v prubehu kurzu jen potom zminili, at se ji nenechame rusit (asi by nebylo nic proti nicemu ji predstavit jako soucast tymu...) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 4) ukazka pristupu k bezvedomemu i KPR od instruktoru mi neprisla moc jista a bezchybna, v leze na zadech drzel figurant sam hlavu v zaklonu. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 5) "zotavovaci" polohu neni podle instruktoru vhodne zamenovat za "stabilizovanou", protoze se lisi zejmena pozici rukou postizeneho a "stabilizovana" se jiz nevyuziva... (nevim, co si o tom mam myslet, kazdopadne zajimava info 'o). | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 6) bylo hezke, ze kazdy blok uvadela kratka prednaska. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 7) asi se shodneme, ze nacvik pristupu k bezvedomemu a kontrola dechu je asi 100 x lepsi na cloveku, nez na umelakovi a ze pred celym postupem by bylo fajn nacvicit jednotlive casti (konkretne zaklon hlavy s kontrolou dechu)... | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 8) u nacviku pristupu k bezvedomemu a KPR mi prislo zbytecne zdrzovani vymyslet 24 x jiny "scenar", kdyz vystupem stejne bylo "...chyta se za hrudnik a pada k zemi" Mohl se tim trochu usetrit cas na nacvik samotny. Nehlede na to, ze tyto scenare vymysleli na miste a mnohdy to vyznelo, ze uz vlastne nevi, co si vymyslet... | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 9) prvni dvojice instruktoru (predpokladam, ze jeden byl stazista) nebyla moc sehrana, tak mnohdy nevedeli, kdo bude zadavat a kdo bude davat zpetnou vazbu po ukonceni. O rozhodovani, zda je bezpecno a zda figurina dycha ci ne ani nemluvim. Bud to nerekli vubec, nebo o dychani rozhodli po 3 vterinach kontroly... | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 10) zpetna vazba od pravdepodobneho stazisty byla nejista, misty pochvalil za neco, co nebylo provedeno spravne - do toho pak vstupoval lektor. Vypadalo take trochu nestastne, kdyz se snazili snizit na nasi uroven pri podavani zpetne vazby. My sedeli na zidlich, oni kleceli na zemi - v danou chvili mi prislo, ze by bylo vhodnejsi zustat stat. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 11) nebylo mozne odejit v prubehu nacviku na zachod, jinak by cely program musel byt zastaven - a protoze byl skluz, tak 15 minutova pauza byla zkracena na 4 minuty... | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 12) uvadeli hranici 8 let, od ktere postupuji u ditete jako u dospeleho. Zkusila jsem i zde polozit dotaz, proc Guidlines zminuji u cizich teles v dychacich cestach pristup u deti do 1 roku a od 1 roku vecetne dospelych - zadna zminka o 8 letech... Na to mi odpovedeli, ze jsem zrejme cetla spatny preklad - na odpoved, ze tak je to uvedeno i v originale mi jiny ucastnik rekl, ze jsem to asi spatne pochopila a bylo vyreseno. U skoleni ERC bych predpokladala velmi dobrou znalost Guidelines - a kdyz se nekdo zepta na neco podobneho a ja odpoved nevim, tak si to o prestavce dohledam, nebo se zeptam kolegu... Asi by mne nenapadlo delat Heimlicha u ctrnactimesicniho ditete, ale moc nerozumim, proc to takhle maji uvedeno. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 13) pres predchozi pochvaly u pristupu, KPR i pouziti AED jsem se projevila jako pekny loser u "zotavovaci" polohy. Nejak jsem podcenila slozitost na prvni pohled jednoducheho ukolu a propletani prstu, prikladani na oblicej jeste pred tim, nez zacnu cloveka pomoci kolenniho a kycelniho kloubu ohnutem PRESNE v 90 stupnich otacet na bok... priznam se bez muceni, nez jsem zvladla prilozit ruku tam, kam patri a jeste ji odtamtud vytahnout, figurant se mi neforemne rozplacnul. Chtela jsem to zkusit znovu - na coz ovsem nebyl cas. Takze nazdar. Jako telocvikar jsem v tomto pripade selhala, tak az si zahojim ego, zkusim to na nekom cvicne znovu spachat, ale asi budu i nadale pouzivat to, jak se to uci na ZDrSEMu... | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 14) pred pretacenim do "zotavovaci" polohy mi prislo trochu absurdni vyndavani propisek z kapsicky u kosile - zejmena, kdyz jsme nekoho pretaceli na pravy bok... Ostatne byl to jeden z vice okamziku, kdy se bazirovalo na nekterych vecech "z principu" aniz by to v dany moment bylo logicke... | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 15) zrejme vsichni z instruktoru (a stazistu) byli zachranari... kazdopadne to v nekterych pripadech nemelo zadnou spojitost s kvalitami lektorskymi, coz byla skoda. A nevypadalo moc presvedcive, kdyz obcas lektor stazistovi v prubehu nacviku radil, co ma za par okamziku rici ucastnikovi jako zpetnou vazbu... | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Rozhodne jsem ale rada, ze jsem mela moznost se skoleni zucastnit a zejmena v pouzivani AED to hodnotim jako prinos (nejak se mi na Standardu a Skoliteli AED vyhnulo...). Bylo dobre videt, jak kurz probihal a mozna si ted jeste vic vazim nekterych lektoru ve ZDrSEMu, kteri na maji lektorske schopnosti a dovednosti na vysoke urovni - protoze to neni ocividne neni standardni 'o). | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Kdyby mne napadlo jeste neco, dam vedet. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Mej se krasne a opatruj se, | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ahoj Eva |
Aktuální verze z 25. 6. 2013, 19:41
Já preeruju původní název strányk (Metodika nácviku ERC) qůlivá snížení zmatku v terminologii.--DRobert 27. 11. 2012, 09:54 (CET)
- BLS/AED Provider/Instructor 16.-17.3.2012, Hradec Králové, Ptak
- Interní seminář o kurzu BLS/AED Provider/Instructor - materiály/podklady k/z semináře 24.4.2012, Praha, Ptak
- BLS/AED Provider] 11.11.2012, Praha, kris
Ahoj Roberte,
zasilam slibene postrehy ke skoleni ERC a omlouvam se za mirne zpozdeni.
Me komentare se v rade bodu shoduji se zpetne vazbe od Kris, tak se pokusim postihnout zejmena to, co se lisi.
1) usporadani mistnosti, kde jsme zacinali a pote jedna polovina provadela nacvik
- krom lidi v prvni rade (ze tri) nevideli, co se na zemi deje
2) predstaveni tymu a ucastniku
- krome Tomka - hlavniho prednasejiciho z Polska - jsme nevedeli o nikom nic. Zadani bylo takove, aby kazdy rekl sve jmeno a co dela ve volnem case. Takze 12 x z rad ucastniku a 4 x z rad instruktoru zaznelo "sport" popripade "sport a deti". Zejmena u instruktoru bych ocenila, kdybych vedela, co je jejich profese ci jake kurzy maji absolvovane a jak dlouho se vyuce venuji...
3) supervizorku nam nikdo na zacatek nepredstavil - v prubehu kurzu jen potom zminili, at se ji nenechame rusit (asi by nebylo nic proti nicemu ji predstavit jako soucast tymu...)
4) ukazka pristupu k bezvedomemu i KPR od instruktoru mi neprisla moc jista a bezchybna, v leze na zadech drzel figurant sam hlavu v zaklonu.
5) "zotavovaci" polohu neni podle instruktoru vhodne zamenovat za "stabilizovanou", protoze se lisi zejmena pozici rukou postizeneho a "stabilizovana" se jiz nevyuziva... (nevim, co si o tom mam myslet, kazdopadne zajimava info 'o).
6) bylo hezke, ze kazdy blok uvadela kratka prednaska.
7) asi se shodneme, ze nacvik pristupu k bezvedomemu a kontrola dechu je asi 100 x lepsi na cloveku, nez na umelakovi a ze pred celym postupem by bylo fajn nacvicit jednotlive casti (konkretne zaklon hlavy s kontrolou dechu)...
8) u nacviku pristupu k bezvedomemu a KPR mi prislo zbytecne zdrzovani vymyslet 24 x jiny "scenar", kdyz vystupem stejne bylo "...chyta se za hrudnik a pada k zemi" Mohl se tim trochu usetrit cas na nacvik samotny. Nehlede na to, ze tyto scenare vymysleli na miste a mnohdy to vyznelo, ze uz vlastne nevi, co si vymyslet...
9) prvni dvojice instruktoru (predpokladam, ze jeden byl stazista) nebyla moc sehrana, tak mnohdy nevedeli, kdo bude zadavat a kdo bude davat zpetnou vazbu po ukonceni. O rozhodovani, zda je bezpecno a zda figurina dycha ci ne ani nemluvim. Bud to nerekli vubec, nebo o dychani rozhodli po 3 vterinach kontroly...
10) zpetna vazba od pravdepodobneho stazisty byla nejista, misty pochvalil za neco, co nebylo provedeno spravne - do toho pak vstupoval lektor. Vypadalo take trochu nestastne, kdyz se snazili snizit na nasi uroven pri podavani zpetne vazby. My sedeli na zidlich, oni kleceli na zemi - v danou chvili mi prislo, ze by bylo vhodnejsi zustat stat.
11) nebylo mozne odejit v prubehu nacviku na zachod, jinak by cely program musel byt zastaven - a protoze byl skluz, tak 15 minutova pauza byla zkracena na 4 minuty...
12) uvadeli hranici 8 let, od ktere postupuji u ditete jako u dospeleho. Zkusila jsem i zde polozit dotaz, proc Guidlines zminuji u cizich teles v dychacich cestach pristup u deti do 1 roku a od 1 roku vecetne dospelych - zadna zminka o 8 letech... Na to mi odpovedeli, ze jsem zrejme cetla spatny preklad - na odpoved, ze tak je to uvedeno i v originale mi jiny ucastnik rekl, ze jsem to asi spatne pochopila a bylo vyreseno. U skoleni ERC bych predpokladala velmi dobrou znalost Guidelines - a kdyz se nekdo zepta na neco podobneho a ja odpoved nevim, tak si to o prestavce dohledam, nebo se zeptam kolegu... Asi by mne nenapadlo delat Heimlicha u ctrnactimesicniho ditete, ale moc nerozumim, proc to takhle maji uvedeno.
13) pres predchozi pochvaly u pristupu, KPR i pouziti AED jsem se projevila jako pekny loser u "zotavovaci" polohy. Nejak jsem podcenila slozitost na prvni pohled jednoducheho ukolu a propletani prstu, prikladani na oblicej jeste pred tim, nez zacnu cloveka pomoci kolenniho a kycelniho kloubu ohnutem PRESNE v 90 stupnich otacet na bok... priznam se bez muceni, nez jsem zvladla prilozit ruku tam, kam patri a jeste ji odtamtud vytahnout, figurant se mi neforemne rozplacnul. Chtela jsem to zkusit znovu - na coz ovsem nebyl cas. Takze nazdar. Jako telocvikar jsem v tomto pripade selhala, tak az si zahojim ego, zkusim to na nekom cvicne znovu spachat, ale asi budu i nadale pouzivat to, jak se to uci na ZDrSEMu...
14) pred pretacenim do "zotavovaci" polohy mi prislo trochu absurdni vyndavani propisek z kapsicky u kosile - zejmena, kdyz jsme nekoho pretaceli na pravy bok... Ostatne byl to jeden z vice okamziku, kdy se bazirovalo na nekterych vecech "z principu" aniz by to v dany moment bylo logicke...
15) zrejme vsichni z instruktoru (a stazistu) byli zachranari... kazdopadne to v nekterych pripadech nemelo zadnou spojitost s kvalitami lektorskymi, coz byla skoda. A nevypadalo moc presvedcive, kdyz obcas lektor stazistovi v prubehu nacviku radil, co ma za par okamziku rici ucastnikovi jako zpetnou vazbu...
Rozhodne jsem ale rada, ze jsem mela moznost se skoleni zucastnit a zejmena v pouzivani AED to hodnotim jako prinos (nejak se mi na Standardu a Skoliteli AED vyhnulo...). Bylo dobre videt, jak kurz probihal a mozna si ted jeste vic vazim nekterych lektoru ve ZDrSEMu, kteri na maji lektorske schopnosti a dovednosti na vysoke urovni - protoze to neni ocividne neni standardni 'o).
Kdyby mne napadlo jeste neco, dam vedet.
Mej se krasne a opatruj se,
ahoj Eva