Jak to dělat lépe: Porovnání verzí
(přenos z intrawiki na metodiku) |
(přenos z intrawiki na metodiku) |
||
Řádek 21: | Řádek 21: | ||
* vzdělávací program je postaven na ročním cyklu obnovování dovedností a znalostí | * vzdělávací program je postaven na ročním cyklu obnovování dovedností a znalostí | ||
− | [ Zpět na intrawiki] | + | [http://wiki.zdrsem.cz/wiki/V%C3%BDuka_prvn%C3%AD_pomoci_z%C3%A1%C5%BEitkem Zpět na intrawiki] |
+ | |||
+ | ''Autor [[Uživatel:DRobert|Robert Pleskot]]'' | ||
[[Kategorie:Obecně o výuce]] | [[Kategorie:Obecně o výuce]] | ||
[[Kategorie:Bez korektury]] | [[Kategorie:Bez korektury]] |
Verze z 6. 1. 2012, 13:35
Následující řádky jsou vyjádřením našich snah učit první pomoc jinak a lépe. Jsou nadále otevřeny k diskuzi. --DRobert 6. 1. 2012, 11:28 (CET)
Co chceme a nechceme
- Chceme lidi motivovat k učení, nikoliv je naučit všechno. Motivace se dosahuje emočním působením simulované situace.
- Sebedůvěra je podmíněna profesionálním zpracováním zážitku, review, psychickou podporou a případnou krizovou intervencí. Kritický přístup "profesionála" může být zcela kontraproduktivní
- Dovednosti jsou dosahovány cyklickým střídáním nácviku a simulací. Cílem kurzu je trénink, nikoliv vršení nezažitých informací.
- Porozumění se dosahuje jednoduchou mluvou, češtinou a neustálým nasloucháním dotazům. Latina a protichůdná doporučení tvoří zmatek
- To, co se snadno učí, nemusí být důležité. Tématické priority je nutno zjišťovat v praxi, mít kontakt s akutní medicínou, dbát na garanci výuky.
- Stokrát opakovaný omyl se snadno stane věčnou pravdou. Ověřování informací je stálou součástí metodiky. Aktivní studium, oponentura materiálů.
Charakteristika programu, odlišnosti, inovace
- základním cílem je zvýšení důvěry v sebe sama v situacích ohrožení života
- znalosti a dovednosti jsou zaměřeny na život zachraňující úkony, nejedná se o výuku zdravovědy
- dovednosti jsou vysvětlovány i cvičeny prakticky
- dovednosti i znalosti jsou okamžitě konfrontovány v simulacích
- zážitek v simulacích je ihned rozebírán
- simulace je prostředek k fixaci dovedností a motivací k dalšímu studiu
- simulace není forma zkoušení, příležitost prožít si možné chyby je podporou pozdějšího správného postupu
- zpětná vazba lektorem je poskytována v co nejmenších skupinách
- klíčové dovednosti jsou účastníkem používány v simulacích opakovaně
- vzdělávací program je postaven na ročním cyklu obnovování dovedností a znalostí
Autor Robert Pleskot