Diskuse:Členění tématických kapitol: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(Aďka z chatu)
m (Pro autory)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
 
 
== BBarbbarra ==
 
== BBarbbarra ==
 
1, jsem pro nechat dramaturgickou poznámku vepředu, nicméně musí být kurzivou nebo jinak zformátovaná, aby bylo jasné že to je něco co nepatří do výkladu.
 
1, jsem pro nechat dramaturgickou poznámku vepředu, nicméně musí být kurzivou nebo jinak zformátovaná, aby bylo jasné že to je něco co nepatří do výkladu.
Řádek 22: Řádek 21:
 
zatím,
 
zatím,
 
Bára
 
Bára
 +
 +
 +
== Jirka Táborský ==
 +
 +
1) Nejsem si to schopen úplně přesně schopen představit v teoretických názvech, moľná bych měl jiný názor, kdybych to viděl v reálu, ale spíą se mi zdá vhodny udrľet informace stejnyho typu u sebe, tzn.
 +
 +
:a) souhrn
 +
:b) osnova výkladu
 +
:c) výklad pro studenty
 +
:e) Podklady pro odpovědi na dotazy studentů
 +
:f) Základní informace pro lektory
 +
:g) Daląí informace pro zvídavé
 +
 +
---informace k tématu a-f---
 +
 +
:h) Dramaturgická poznámka pro lektora
 +
:i) metodika
 +
 +
---informace k technice výkladu h-i---
 +
 +
a teď nevím, jestli je poslední výstřel míněno jako "poslední výstřel, který řekneme účastníkům, neľ je pustíme na přestávku" nebo "poslední výstřel, kterým chce MUDr. Pleskot a spol sdělit lektorům - typu - nezapomeň ľe je to těľky zvládnout na poprvé, zopakuj to druhej den!!!" - podle toho zařadit jako bod d) k první části - za výklad studentům, protoľe za výkladem pro studenty opravdu bude povídanej, nebo jako bod k) na konec, aby si to lektor uvědomil...
 +
 +
Ale je to jen nepodstatná poznámka, jak by se mi to líbilo víc, nebudu si stěľovat a tvářit se ąkaredě, i kdyľ to bude tak, jak jsi psal, vyhovuje mi i Tvá struktura...
 +
 +
2) asi jsem se vyjádřil v tom prvním, nemusí se spojovat, to je mi jedno. Ale k sobě bych je umístil. A pokud je chceą předsadit, aby to byl pro Tebe líp vypadající lektorský materiál, tak bych je předsadil obě, takľe pořadí témat h-i--a-b-c-e-f-g
 +
 +
3) nevyhazoval bych. Tobě je zbytečná, začínajícím lektorům je to podle mě to nejuľitečnějąí, co jim straąně moc pomůľe. /třeba já kdyľ si připravuju téma, tak jediny, co mi z toho vypadne je osnova, takľe mně tím uąetříą moc práce a pomůľeą mi./ JSEM ROZHODNĚ PRO ZACHOVÁNÍ.
 +
 +
4) Nepřipadne mi to jako blbost, pokud jsou to dva typy posledních výstřelů, jak jsem psal v jedničce. Pokud nejsou, pokud je to jen poslední výstřel, co říká lektor účastníkům, tak mi to připadne jako zbytečny, dal bych ho /jak jsem psal v 1 :-) / na konec informací pro studenty /jako d/... Aby to bylo pouľitelny jako pomůcka pro začínající lektory.
 +
Praktické pouľití:
 +
Lektor chce něco přednáąet - najde si téma, souhrnem ověří, jestli je to téma, ktery chtěl, neplete se jen v názvu...
 +
Přečte si ho, připraví... Naučí informace, rozhodne formu a tak...
 +
Teď ho přednáąí, osnovu má stále před sebou, pořád na očích. Vykládá něco, kdyľ neví o čem dál, mrkne na ni znova, kdyľ si není úplně jistej v informacích, vąechy je tam má, aľ dovykládá, tak hodí očko, jestli je to vąechno, prolítne ty informace, ktery právě odpřednáąel - na konci ho praątí do očí, ľe jeątě neudělal shrnutí, tak to shrne, poslední výstřel. Dobrá přednáąka, spokojenost.
 +
 +
5) historky mi připadnou fajn, ale jestli je to moc dřina, tak to nevidím jako chybu je nechat na časem, lepąí je udělat za rok dobře, neľ teď mizerně.
 +
 +
Měj se, snad to není moc zmateny, kdyby bylo, napią, zkusím to napsat nějak pochopitelněj...
 +
Jirka
 +
  
 
== Aďka ==
 
== Aďka ==
Co je obsahom zakl. info pre lektora?
+
 
16 minut(y)
+
Adriana:  vymenila by som tie info s podkladmi na dotazy a potom by som posledni vystrel dala za to.... aby sa to ukoncilo ako obsahovy celok, potom by som dala dalsi info a metodiku na koniec.  
23:13
+
 
já:
+
Urcite by som ju nezlucovala s dramaturgiou. Pre mna je drmaturgicka poznamka skor vyjadrenim praxe a metodika je teoreticka poznamka k vyucbe. Neviem co si predstavujes pod osnovou. myslim si ze po vasom kurze si bude kazdy schopny postavit svoju osnovu. :)
5 minut(y)
+
 
23:19
+
No a to s historkami je super napad. :) Len by ich trebalo strukturovat tak aby bolo jasne ktora na co parti. :)
já: klidne jdi spat :D
+
 
23:20
+
==Pro autory==
Adriana:  vymenila by som tie info s podkladmi na dotazy a potom by som posledni vystrel dala za to.... aby sa to ukoncilo ako obsahovy celok, potom by som dala dalsi info a metodiku na koniec. Urcite by som ju nezlucovala s dramaturgiou. Pre mna je drmaturgicka poznamka skor vyjadrenim praxe a metodika je teoreticka poznamka k vyucbe. Neviem co si predstavujes pod osnovou. myslim si ze po vasom kurze si bude kazdy schopny postavit svoju osnovu. :) No a to s historkami je super napad. :) Len by ich trebalo strukturovat tak aby bolo jasne ktora na co parti. :)
+
*Souhrn
 +
*Dramaturgická poznámka pro lektora - význam tématu a jeho základní metodická charakteristika. Server metodika.zdrsem.cz je určen lektorům, a proto základní informace
 +
*Osnova výkladu pro studenty
 +
*Výklad pro studenty
 +
*Podklady pro odpovědi na dotazy studentů
 +
*Historky k výkladu
 +
*Základní informace pro lektory
 +
*Další informace pro zvídavé lektory
 +
*Metodika pro lektory
 +
*Poslední výstřel a  další výkřiky
 +
 
 +
překopírování v editačním režimu do nově vytvářené stránky, z každého řádku vznikne Nadpis druhé úrovně:
 +
 
 +
Souhrn
 +
Dramaturgická poznámka pro lektora
 +
Osnova výkladu pro studenty
 +
Výklad pro studenty
 +
Podklady pro odpovědi na dotazy studentů
 +
Historky k výkladu
 +
Základní informace pro lektory
 +
Další informace pro zvídavé lektory
 +
Metodika pro lektory
 +
Poslední výstřel a  další výkřiky

Aktuální verze z 20. 12. 2011, 06:51

BBarbbarra

1, jsem pro nechat dramaturgickou poznámku vepředu, nicméně musí být kurzivou nebo jinak zformátovaná, aby bylo jasné že to je něco co nepatří do výkladu.

2, Osnova výkladu mi přijde hodně důležitá, ale spojila bych jí s dramaturgickou poznámkou. Přejmenovat to na "Jak vykládat- osnova a problémy", dát to kurzívou před text výkladu, a dát tam strukturu které se mají držet a dramaturgickou poznámku.

Návrh struktury:

Souhrn
Jak vykládat - Dramaturgická poznámka a osnova výkladu
Výklad pro studenty
Podklady pro odpovědi na dotazy studentů
Základní informace pro lektory
(Další informace pro zvídavé) - toto bych klidně vynechala, chápu že v cukrovce jsi se v tom vyžil, ale podle mě v jiných tématech se tak nerozepíšeme a nebude potřeba to dále rozdělovat...
Metodika
Poslední výstřel a další výkřiky - nevím kam s tím, jestli hned za výklad, nebo fakt až na konec - přijde mi že na konec se ne každý pročte...

3, s dvojím souhrnem - na začátku a na konci - souhlasím. rozhodně souhlasím s tím dát výkřiky a hesla na konec.

4,historky mi přijdou celkem důležité, protože ti lidi je slyšeli, a budou chtít vykládat dál. Když historka nikde není napsaná, tak začíná žít velmi bujarým životem.. takže ty nejomílanější bych tam klidně dala.

Tož tak, jdu dělat něco dalšího. asi psát závěrečné zprávy.. zatím, Bára


Jirka Táborský

1) Nejsem si to schopen úplně přesně schopen představit v teoretických názvech, moľná bych měl jiný názor, kdybych to viděl v reálu, ale spíą se mi zdá vhodny udrľet informace stejnyho typu u sebe, tzn.

a) souhrn
b) osnova výkladu
c) výklad pro studenty
e) Podklady pro odpovědi na dotazy studentů
f) Základní informace pro lektory
g) Daląí informace pro zvídavé

---informace k tématu a-f---

h) Dramaturgická poznámka pro lektora
i) metodika

---informace k technice výkladu h-i---

a teď nevím, jestli je poslední výstřel míněno jako "poslední výstřel, který řekneme účastníkům, neľ je pustíme na přestávku" nebo "poslední výstřel, kterým chce MUDr. Pleskot a spol sdělit lektorům - typu - nezapomeň ľe je to těľky zvládnout na poprvé, zopakuj to druhej den!!!" - podle toho zařadit jako bod d) k první části - za výklad studentům, protoľe za výkladem pro studenty opravdu bude povídanej, nebo jako bod k) na konec, aby si to lektor uvědomil...

Ale je to jen nepodstatná poznámka, jak by se mi to líbilo víc, nebudu si stěľovat a tvářit se ąkaredě, i kdyľ to bude tak, jak jsi psal, vyhovuje mi i Tvá struktura...

2) asi jsem se vyjádřil v tom prvním, nemusí se spojovat, to je mi jedno. Ale k sobě bych je umístil. A pokud je chceą předsadit, aby to byl pro Tebe líp vypadající lektorský materiál, tak bych je předsadil obě, takľe pořadí témat h-i--a-b-c-e-f-g

3) nevyhazoval bych. Tobě je zbytečná, začínajícím lektorům je to podle mě to nejuľitečnějąí, co jim straąně moc pomůľe. /třeba já kdyľ si připravuju téma, tak jediny, co mi z toho vypadne je osnova, takľe mně tím uąetříą moc práce a pomůľeą mi./ JSEM ROZHODNĚ PRO ZACHOVÁNÍ.

4) Nepřipadne mi to jako blbost, pokud jsou to dva typy posledních výstřelů, jak jsem psal v jedničce. Pokud nejsou, pokud je to jen poslední výstřel, co říká lektor účastníkům, tak mi to připadne jako zbytečny, dal bych ho /jak jsem psal v 1 :-) / na konec informací pro studenty /jako d/... Aby to bylo pouľitelny jako pomůcka pro začínající lektory. Praktické pouľití: Lektor chce něco přednáąet - najde si téma, souhrnem ověří, jestli je to téma, ktery chtěl, neplete se jen v názvu... Přečte si ho, připraví... Naučí informace, rozhodne formu a tak... Teď ho přednáąí, osnovu má stále před sebou, pořád na očích. Vykládá něco, kdyľ neví o čem dál, mrkne na ni znova, kdyľ si není úplně jistej v informacích, vąechy je tam má, aľ dovykládá, tak hodí očko, jestli je to vąechno, prolítne ty informace, ktery právě odpřednáąel - na konci ho praątí do očí, ľe jeątě neudělal shrnutí, tak to shrne, poslední výstřel. Dobrá přednáąka, spokojenost.

5) historky mi připadnou fajn, ale jestli je to moc dřina, tak to nevidím jako chybu je nechat na časem, lepąí je udělat za rok dobře, neľ teď mizerně.

Měj se, snad to není moc zmateny, kdyby bylo, napią, zkusím to napsat nějak pochopitelněj... Jirka


Aďka

Adriana: vymenila by som tie info s podkladmi na dotazy a potom by som posledni vystrel dala za to.... aby sa to ukoncilo ako obsahovy celok, potom by som dala dalsi info a metodiku na koniec.

Urcite by som ju nezlucovala s dramaturgiou. Pre mna je drmaturgicka poznamka skor vyjadrenim praxe a metodika je teoreticka poznamka k vyucbe. Neviem co si predstavujes pod osnovou. myslim si ze po vasom kurze si bude kazdy schopny postavit svoju osnovu. :)

No a to s historkami je super napad. :) Len by ich trebalo strukturovat tak aby bolo jasne ktora na co parti. :)

Pro autory

  • Souhrn
  • Dramaturgická poznámka pro lektora - význam tématu a jeho základní metodická charakteristika. Server metodika.zdrsem.cz je určen lektorům, a proto základní informace
  • Osnova výkladu pro studenty
  • Výklad pro studenty
  • Podklady pro odpovědi na dotazy studentů
  • Historky k výkladu
  • Základní informace pro lektory
  • Další informace pro zvídavé lektory
  • Metodika pro lektory
  • Poslední výstřel a další výkřiky

překopírování v editačním režimu do nově vytvářené stránky, z každého řádku vznikne Nadpis druhé úrovně:

Souhrn Dramaturgická poznámka pro lektora Osnova výkladu pro studenty Výklad pro studenty Podklady pro odpovědi na dotazy studentů Historky k výkladu Základní informace pro lektory Další informace pro zvídavé lektory Metodika pro lektory Poslední výstřel a další výkřiky