Diskuse:Dopravní nehoda: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(franěk staví před nehodou)
(couvání a přehřátí v uzavřeném voze)
 
Řádek 14: Řádek 14:
  
 
Nejsem schopen to opravit, nevím, na co se odkazovat.... Ale mělo by se vybrat jen jedno číslo, vypadá to, že učíme něco, v čem máme děsnej bordel sami... :-)
 
Nejsem schopen to opravit, nevím, na co se odkazovat.... Ale mělo by se vybrat jen jedno číslo, vypadá to, že učíme něco, v čem máme děsnej bordel sami... :-)
 +
 +
 +
----
 +
Jsou i  jiné mechanismy úrazu dětí, než běžná [[dopravní nehoda]].
 +
Nejdůležitější je přehlédnutí dítěte při couvání a přehřátí v uzavřeném voze
 +
 +
 +
[http://www.kidsandcars.org/media/statistics/ Statistiky] (smrtelných nehod v nichž hraje roli auto - nikoliv dopravních nehod na silnicích)
 +
 +
Jeden z velmi působivých [http://www.kidsandcars.org/child_story/sidney-edminsten/ článků], svědectví z první ruky
 +
 +
[http://www.kidsandcars.org/2016/07/08/fatal-distraction-forgetting-a-child-in-the-backseat-of-a-car-is-a-horrifying-mistake-is-it-a-crime/ Neštěstí nebo zločin?]

Aktuální verze z 19. 11. 2016, 08:57

http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Dopravn%C3%AD_nehody

k videům by stálo zza to dát trošku rozsáhlejší popisy a metodiku použití ... někdy :)))

Ondřej Franěk: Ukázku z instruktážního filmu ZZS Jihomoravského kraje na téma "spolupráce s jednotkami IZS" si můžete prohlédnout tady. Současně mě video připomnělo můj dávný rozpor s "klasickými" poučkami první pomoci - pokud vidím nehodu a mohl bych si vybrat, vždycky bych zastavil auto PŘED nehodou. Jednak je rozblikané auto vidět daleko líp, než trojúhelník někde v pangejtu (kterým se pak zase tak nutně nepotřebuji zdržovat, zejména pokud jsem v autě sám), auto mě bude aspoň trochu chránit před nepozorným přijíždějícím a v neposlední řadě si na nehodu před sebou v noci světly pěkně posvítím. Chápu, že hasiči i záchrankáři se raději stavějí ZA nehodu, aby měli krámy pěkně při ruce a nemuseli tahat hadice kolem aut, jenže to už se o zabezpečení místa stará někdo jiný. Zrovna tuhle metodiku bych tedy tak úplně bezhlavě do laické první pomoci neopisoval :-).http://www.zachrannasluzba.cz/

Jirka Táborský wrote: odstavec Rychlost znamená smrt - "zatímco pouze 20 % chodců přežije při rychlosti 50 km/h", další věta Rychlost znamená smrt - "Čísla také ukazují, že rychlost, při které mají chodci šanci na přežití 50 %, je okolo 40-50 km/h" 8 řádků níž Rychlost znamená smrt - "V rychlosti 50 km/h představuje čelní srážka pro vaše tělo totéž jako pád z třetího poschodí." a "Polovina lidí zemře po nárazu při pádu z pátého poschodi"

Na 10 řádcích dáváme v našich skriptech informaci, že 50% chodců zemře při VÝRAZNĚ NIŽŠÍ rychlosti než 50km/h, PŘESNĚ rychlosti 50% a DOST VYŠŠÍ rychlosti jak 50%....

Nejsem schopen to opravit, nevím, na co se odkazovat.... Ale mělo by se vybrat jen jedno číslo, vypadá to, že učíme něco, v čem máme děsnej bordel sami... :-)



Jsou i jiné mechanismy úrazu dětí, než běžná dopravní nehoda. Nejdůležitější je přehlédnutí dítěte při couvání a přehřátí v uzavřeném voze


Statistiky (smrtelných nehod v nichž hraje roli auto - nikoliv dopravních nehod na silnicích)

Jeden z velmi působivých článků, svědectví z první ruky

Neštěstí nebo zločin?