Výhrady k obsahu: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(založení obecné tabule nářků)
 
(nová kapitola?)
 
(Nejsou zobrazeny 4 mezilehlé verze od stejného uživatele.)
Řádek 4: Řádek 4:
 
*chybí odzdrojování, např v statistikách
 
*chybí odzdrojování, např v statistikách
 
*chybí obrázky a grafy uvedené v textu
 
*chybí obrázky a grafy uvedené v textu
: obrázky a grafy jsou zatím nedořešeny stran aoutorských práv. Plná grafická úprava je očekávána až v knižním vydání--[[Uživatel:DRobert|DRobert]] 13. 7. 2012, 07:51 (CEST)
+
: ''obrázky a grafy jsou zatím nedořešeny stran aoutorských práv. Plná grafická úprava je očekávána až v knižním vydání--[[Uživatel:DRobert|DRobert]] 13. 7. 2012, 07:51 (CEST)''
 +
 
 +
 
 +
 
 +
== Jirka Táborský: ==
 +
 
 +
 
 +
 Obecně bych v celých skriptech víc používal potržení, kurzívu a tlusty písmo, ne nijak divoce, ale dost to zvyšuje přehlednost.... A když někdo jde přednášet, mrkne do skript 3 minuty před jeho přednáškou, tak by mu hodně pomohlo, kdyby ty nejdůležitější věci byly nějak zvýrazněny... Aspoň ty, co by fakt neměl zapomenou říct... - vlastní zkušenost :-)
 +
 
 +
 Místy si nejsem jist, pro koho vlastně ty skripta jsou dělany... Pro koho? Je to pro Školitele – tzn. Člověk po 1 Standartu? Nebo pro zkušeny lektory? Nebo pro koho... Myslím, že by stálo za to si to ujasnit /pokud už máte ujasněno, tak mi to sdělit – a podle toho se podívat na všechny oddíly, jestli jsou psany opravdu pro cílovou skupinu.../
 +
 
 +
 Na nějakou normální webovou adresu /myšleno něco, co si jde zapamatovat, např. www.zdrsem.cz/videa.htm, ne adresu na dva řádky, kterou v papírové podobě fakt nikdo neocení/ by bylo vhodné umístit všechny videa, které by měl lektor znát... Např. Lapavé vdechy, celotělové křeče, … Ideálně i s Robertovym /nebo někoho jinym/ komentářem - „Toto jsou lapavé vdechy – teď – teď a teď... Za chvíli – teď – vidíme, že se člověk sám poprvé nadechl, tento vdech už nebyl lapavý, ale účinný.“ Protože jinak si lidé pamatují, že ve videu jsou nějaky lapavy vdechy, ale už neví, který to přesně byly, jak to tehdy Karel ukazoval... - vlastní zkušenost :-)
 +
 
 +
 Jako nadstandart a nápad do budoucna k těm videím – napadlo mě, jestli by ze sebe Robert nechtěl udělat mediální hvězdu... Většina z nás proškolených, ale ne záchranářů, nikdy neviděla v reálu infarkt s lapavými vdechy, srdeční slabost, … Kdyby to Robert nahrál, natočil a k tomu poskytl komentář, mohlo by to hodně pomoct lektorům, když budou hrát. Komentář typu „Takto vypadá zástava pár vteřin po. Nejčastěj bývá toto, co předvádím teď... Teď... Teď.... Důležity je přitom dát si pozor, abyste nedělali toto, toto a toto... Může být přitom i toto nebo toto – není to tak časty, ale může být, můžete to použít. Naopak často se píše i tohle to – to je mýtus, nedělejte to, je to zavádějící. Nejvíc se chyby dělají v tomto, vyvarujete se tomu takhle.“
 +
 
 +
 Chaos ve formě kapitol, doplnit názvy autorů všude pod názvy kapitol, ať je to jednotny... A člověk ví, s kým má tu čest při čtení.
 +
 
 +
 Kde to jde, doplnil bych zdroje... Je otázkou, jestli to metodické učebnice, ale když už ne tam, jistě bych je dal na wikipedii. Jako medik se mi zdá, že docela často narážím na problém, který budou asi pociťovat i ostatní, kteří se s první pomocí potkávají i jinde než ve zdrsemu /medici, lékaři, sestry, ale i zkušenější lektoři PP v jiných organizacích, pro které by měla být metodická učebnice asi nejvíc určená, lidé z ČČK, …./ - naučil jsem se nějaky postupy, ale často mi jiné autority říkají naprosto opačné informace, tlačí do mě nějaké mýty – já jsem schopen sám pro sebe zhodnotit, že kupříkladu tento pan doktor, který mě na medicíně učí PP to má jen přečteno z knížek a víc věřím tomu, co jsem se dozvěděl ve Zdrsemu. Jenže já jsem jen medik a argumentace „V nějaké organizaci, co učí laickou první pomoc, jsem se dozvěděl, že tlakové body jsou na prd, lepší je vrazit prst rovnou do rány.“ je naprosto nedostačující, když proti mně argumentuje někdo kdo má MUDr. před jménem. Myslím, že by měla být možnost, aspoň pro zájemce, se dostat někde ke zdrojům, odkud tyto informace, zejména ty „kontroverznější“, pochází. Jestli je to osobní zkušenost MUDr. Roberta Pleskota nebo jestli je to čerpáno z Wilderness medicine nebo odkud...
 +
 
 +
Dále viz:
 +
http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Soubor:JirkaTaborsky_poznamkyKmetodice.doc
 +
 
 +
== další kapitoly ==
 +
 
 +
'''Robert''':
 +
* chyby ve výuce ("zajistíme životní funkce")
 +
 
 +
[[Kategorie:Informace k serveru]]

Aktuální verze z 26. 7. 2013, 21:00

Tato stránka je určena pro celkové výhrady k obsahu, které nelze rovnou redigovat na jednotlivých stránkách. Netýká se tedy věcných a pravopisných chyb.

  • občas psáno čistě pro lektory ZDrSEMu (odvolávání se na nepopsané techniky)
  • chybí odzdrojování, např v statistikách
  • chybí obrázky a grafy uvedené v textu
obrázky a grafy jsou zatím nedořešeny stran aoutorských práv. Plná grafická úprava je očekávána až v knižním vydání--DRobert 13. 7. 2012, 07:51 (CEST)


Jirka Táborský:

 Obecně bych v celých skriptech víc používal potržení, kurzívu a tlusty písmo, ne nijak divoce, ale dost to zvyšuje přehlednost.... A když někdo jde přednášet, mrkne do skript 3 minuty před jeho přednáškou, tak by mu hodně pomohlo, kdyby ty nejdůležitější věci byly nějak zvýrazněny... Aspoň ty, co by fakt neměl zapomenou říct... - vlastní zkušenost :-)

 Místy si nejsem jist, pro koho vlastně ty skripta jsou dělany... Pro koho? Je to pro Školitele – tzn. Člověk po 1 Standartu? Nebo pro zkušeny lektory? Nebo pro koho... Myslím, že by stálo za to si to ujasnit /pokud už máte ujasněno, tak mi to sdělit – a podle toho se podívat na všechny oddíly, jestli jsou psany opravdu pro cílovou skupinu.../

 Na nějakou normální webovou adresu /myšleno něco, co si jde zapamatovat, např. www.zdrsem.cz/videa.htm, ne adresu na dva řádky, kterou v papírové podobě fakt nikdo neocení/ by bylo vhodné umístit všechny videa, které by měl lektor znát... Např. Lapavé vdechy, celotělové křeče, … Ideálně i s Robertovym /nebo někoho jinym/ komentářem - „Toto jsou lapavé vdechy – teď – teď a teď... Za chvíli – teď – vidíme, že se člověk sám poprvé nadechl, tento vdech už nebyl lapavý, ale účinný.“ Protože jinak si lidé pamatují, že ve videu jsou nějaky lapavy vdechy, ale už neví, který to přesně byly, jak to tehdy Karel ukazoval... - vlastní zkušenost :-)

 Jako nadstandart a nápad do budoucna k těm videím – napadlo mě, jestli by ze sebe Robert nechtěl udělat mediální hvězdu... Většina z nás proškolených, ale ne záchranářů, nikdy neviděla v reálu infarkt s lapavými vdechy, srdeční slabost, … Kdyby to Robert nahrál, natočil a k tomu poskytl komentář, mohlo by to hodně pomoct lektorům, když budou hrát. Komentář typu „Takto vypadá zástava pár vteřin po. Nejčastěj bývá toto, co předvádím teď... Teď... Teď.... Důležity je přitom dát si pozor, abyste nedělali toto, toto a toto... Může být přitom i toto nebo toto – není to tak časty, ale může být, můžete to použít. Naopak často se píše i tohle to – to je mýtus, nedělejte to, je to zavádějící. Nejvíc se chyby dělají v tomto, vyvarujete se tomu takhle.“

 Chaos ve formě kapitol, doplnit názvy autorů všude pod názvy kapitol, ať je to jednotny... A člověk ví, s kým má tu čest při čtení.

 Kde to jde, doplnil bych zdroje... Je otázkou, jestli to metodické učebnice, ale když už ne tam, jistě bych je dal na wikipedii. Jako medik se mi zdá, že docela často narážím na problém, který budou asi pociťovat i ostatní, kteří se s první pomocí potkávají i jinde než ve zdrsemu /medici, lékaři, sestry, ale i zkušenější lektoři PP v jiných organizacích, pro které by měla být metodická učebnice asi nejvíc určená, lidé z ČČK, …./ - naučil jsem se nějaky postupy, ale často mi jiné autority říkají naprosto opačné informace, tlačí do mě nějaké mýty – já jsem schopen sám pro sebe zhodnotit, že kupříkladu tento pan doktor, který mě na medicíně učí PP to má jen přečteno z knížek a víc věřím tomu, co jsem se dozvěděl ve Zdrsemu. Jenže já jsem jen medik a argumentace „V nějaké organizaci, co učí laickou první pomoc, jsem se dozvěděl, že tlakové body jsou na prd, lepší je vrazit prst rovnou do rány.“ je naprosto nedostačující, když proti mně argumentuje někdo kdo má MUDr. před jménem. Myslím, že by měla být možnost, aspoň pro zájemce, se dostat někde ke zdrojům, odkud tyto informace, zejména ty „kontroverznější“, pochází. Jestli je to osobní zkušenost MUDr. Roberta Pleskota nebo jestli je to čerpáno z Wilderness medicine nebo odkud...

Dále viz: http://wiki.zdrsem.cz/wiki/Soubor:JirkaTaborsky_poznamkyKmetodice.doc

další kapitoly

Robert:

  • chyby ve výuce ("zajistíme životní funkce")