Diskuse:Cukrovka: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
Řádek 6: Řádek 6:
 
Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ:
 
Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ:
 
#) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka)
 
#) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka)
#) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc
+
#) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst.
potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst.
+
#) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín, cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad)
#) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín,
 
cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad)
 
 
#) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst
 
#) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst
#) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý,
+
#) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý, může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr.
může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr.
+
#) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,nebo cola) jinak 155
#) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,
+
#) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývojje pomalý
nebo cola) jinak 155
 
#) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývoj
 
je pomalý
 
 
#) Cukrovkáři v nesnázích cukr
 
#) Cukrovkáři v nesnázích cukr

Verze z 14. 6. 2014, 18:17

Je možná i zástava dechu. ?určitě a jak? zapadnutím jazyka nebo i přímou zástavou bránice--DRobert 5. 8. 2011, 12:18 (UTC)

Článek o hypoglykémii ve výborném blogu matky diabetičky I.typu Pozor biochemie :-)

Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ:

  1. ) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka)
  2. ) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst.
  3. ) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín, cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad)
  4. ) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst
  5. ) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý, může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr.
  6. ) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,nebo cola) jinak 155
  7. ) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývojje pomalý
  8. ) Cukrovkáři v nesnázích cukr