Diskuse:Cukrovka: Porovnání verzí
Řádek 6: | Řádek 6: | ||
Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ: | Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ: | ||
#) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka) | #) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka) | ||
− | #) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc | + | #) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst. |
− | potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst. | + | #) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín, cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad) |
− | #) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín, | ||
− | cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad) | ||
#) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst | #) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst | ||
− | #) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý, | + | #) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý, může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr. |
− | může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr. | + | #) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,nebo cola) jinak 155 |
− | #) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice, | + | #) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývojje pomalý |
− | nebo cola) jinak 155 | ||
− | #) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, | ||
− | |||
#) Cukrovkáři v nesnázích cukr | #) Cukrovkáři v nesnázích cukr |
Verze z 14. 6. 2014, 18:17
Je možná i zástava dechu. ?určitě a jak? zapadnutím jazyka nebo i přímou zástavou bránice--DRobert 5. 8. 2011, 12:18 (UTC)
Článek o hypoglykémii ve výborném blogu matky diabetičky I.typu Pozor biochemie :-)
Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ:
- ) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka)
- ) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst.
- ) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín, cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad)
- ) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst
- ) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý, může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr.
- ) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,nebo cola) jinak 155
- ) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývojje pomalý
- ) Cukrovkáři v nesnázích cukr