Diskuse:Cukrovka: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(četnost BAQSIMI)
 
(Nejsou zobrazeny 4 mezilehlé verze od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
Je možná i zástava dechu.
+
=== četnost BAQSIMI ===
''?určitě a jak? zapadnutím jazyka nebo i přímou zástavou bránice--[[Uživatel:DRobert|DRobert]] 5. 8. 2011, 12:18 (UTC)''
+
Nedvídek Adam: Ahoj, já jsem to za poslední školní rok 21/22 potkal 2x (jeden 14 letý kluk a jeden dospělák - a mají mezi sebou nějakou přátelskou přízeň tak bych se nedivil, kdyby měli třeba stejného lékaře). Četnost asi neumím přesně vyjádřit (v organizaci máme 1000 dětí a mládeže, k tomu rodiče...) statistika použití oproti Glucagenu by mě asi taky zajímala :)  
  
[http://cukrovka-ocima-biochemie.blog.cz/1009/hypoglykemie#komentar92545336 Článek o hypoglykémii ve výborném blogu matky diabetičky I.typu] Pozor biochemie :-)
+
=== Starší diskuse ===
 +
 
 +
Je možná i zástava dechu. ''?určitě a jak? zapadnutím jazyka nebo i přímou zástavou bránice--[[Uživatel:DRobert|DRobert]] 5. 8. 2011, 12:18 (UTC)''
 +
 
 +
*[http://cukrovka-ocima-biochemie.blog.cz/1009/hypoglykemie#komentar92545336 Článek o hypoglykémii ve výborném blogu matky diabetičky I.typu] Pozor biochemie :-)  
  
 
Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ:
 
Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ:
#) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka)
+
 
#) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst.
+
#) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka)  
#) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín, cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad)
+
#) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst.  
#) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst
+
#) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín, cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad)  
#) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý, může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr.
+
#) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst  
#) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,nebo cola) jinak 155
+
#) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý, může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr.  
#) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývojje pomalý
+
#) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,nebo cola) jinak 155  
#) Cukrovkáři v nesnázích cukr
+
#) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývoj je pomalý  
 +
#) Cukrovkáři v nesnázích cukr  
 +
 
 +
*[https://www.lf3.cuni.cz/3LF-365-version1-pato_fyziologie_metabolismus_nutrice.pdf Dobrá prezentace o metabolismu živin]
 +
*[https://www.youtube.com/watch?v=sHccDT092nU&feature=emb_logo Reklama na senzor na glukoźu] 14 dní máš nálepku na paži a měříš cukr bezkontaktně
 +
*[https://www.cukrovka.cz/intranazalni-glukagon?fbclid=IwAR0CRl4lhOIwJuePTNgxEBgKt4AkHP_mOjU01sBct5BDLytC3FnZn2cw6JE https://www.cukrovka.cz/intranazalni-glukagon?fbclid=IwAR0CRl4lhOIwJuePTNgxEBgKt4AkHP_mOjU01sBct5BDLytC3FnZn2cw6JE]

Aktuální verze z 26. 5. 2022, 09:11

četnost BAQSIMI

Nedvídek Adam: Ahoj, já jsem to za poslední školní rok 21/22 potkal 2x (jeden 14 letý kluk a jeden dospělák - a mají mezi sebou nějakou přátelskou přízeň tak bych se nedivil, kdyby měli třeba stejného lékaře). Četnost asi neumím přesně vyjádřit (v organizaci máme 1000 dětí a mládeže, k tomu rodiče...) statistika použití oproti Glucagenu by mě asi taky zajímala :)

Starší diskuse

Je možná i zástava dechu. ?určitě a jak? zapadnutím jazyka nebo i přímou zástavou bránice--DRobert 5. 8. 2011, 12:18 (UTC)

Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ:

  1. ) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka)
  2. ) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst.
  3. ) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín, cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad)
  4. ) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst
  5. ) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý, může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr.
  6. ) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,nebo cola) jinak 155
  7. ) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývoj je pomalý
  8. ) Cukrovkáři v nesnázích cukr