Diskuse:Cukrovka: Porovnání verzí

Z Metodika ZDrSEM
Přejít na: navigace, hledání
(četnost BAQSIMI)
 
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
Je možná i zástava dechu.
+
=== četnost BAQSIMI ===
''?určitě a jak? zapadnutím jazyka nebo i přímou zástavou bránice--[[Uživatel:DRobert|DRobert]] 5. 8. 2011, 12:18 (UTC)''
+
Nedvídek Adam: Ahoj, já jsem to za poslední školní rok 21/22 potkal 2x (jeden 14 letý kluk a jeden dospělák - a mají mezi sebou nějakou přátelskou přízeň tak bych se nedivil, kdyby měli třeba stejného lékaře). Četnost asi neumím přesně vyjádřit (v organizaci máme 1000 dětí a mládeže, k tomu rodiče...) statistika použití oproti Glucagenu by mě asi taky zajímala :)  
  
[http://cukrovka-ocima-biochemie.blog.cz/1009/hypoglykemie#komentar92545336 Článek o hypoglykémii ve výborném blogu matky diabetičky I.typu] Pozor biochemie :-)
+
=== Starší diskuse ===
 +
 
 +
Je možná i zástava dechu. ''?určitě a jak? zapadnutím jazyka nebo i přímou zástavou bránice--[[Uživatel:DRobert|DRobert]] 5. 8. 2011, 12:18 (UTC)''
 +
 
 +
*[http://cukrovka-ocima-biochemie.blog.cz/1009/hypoglykemie#komentar92545336 Článek o hypoglykémii ve výborném blogu matky diabetičky I.typu] Pozor biochemie :-)  
  
 
Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ:
 
Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ:
#) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka)
+
 
#) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc
+
#) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka)  
potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst.
+
#) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst.  
#) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín,
+
#) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín, cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad)  
cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad)
+
#) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst  
#) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst
+
#) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý, může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr.  
#) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý,
+
#) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,nebo cola) jinak 155  
může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr.
+
#) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývoj je pomalý  
#) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,
+
#) Cukrovkáři v nesnázích cukr  
nebo cola) jinak 155
+
 
#) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývoj
+
*[https://www.lf3.cuni.cz/3LF-365-version1-pato_fyziologie_metabolismus_nutrice.pdf Dobrá prezentace o metabolismu živin]
je pomalý
+
*[https://www.youtube.com/watch?v=sHccDT092nU&feature=emb_logo Reklama na senzor na glukoźu] 14 dní máš nálepku na paži a měříš cukr bezkontaktně
#) Cukrovkáři v nesnázích cukr
+
*[https://www.cukrovka.cz/intranazalni-glukagon?fbclid=IwAR0CRl4lhOIwJuePTNgxEBgKt4AkHP_mOjU01sBct5BDLytC3FnZn2cw6JE https://www.cukrovka.cz/intranazalni-glukagon?fbclid=IwAR0CRl4lhOIwJuePTNgxEBgKt4AkHP_mOjU01sBct5BDLytC3FnZn2cw6JE]

Aktuální verze z 26. 5. 2022, 09:11

četnost BAQSIMI

Nedvídek Adam: Ahoj, já jsem to za poslední školní rok 21/22 potkal 2x (jeden 14 letý kluk a jeden dospělák - a mají mezi sebou nějakou přátelskou přízeň tak bych se nedivil, kdyby měli třeba stejného lékaře). Četnost asi neumím přesně vyjádřit (v organizaci máme 1000 dětí a mládeže, k tomu rodiče...) statistika použití oproti Glucagenu by mě asi taky zajímala :)

Starší diskuse

Je možná i zástava dechu. ?určitě a jak? zapadnutím jazyka nebo i přímou zástavou bránice--DRobert 5. 8. 2011, 12:18 (UTC)

Alternativa pro pedagogy /velmi kompaktní/ zatím provedene jen jednou - stručný popis ze ZZ:

  1. ) Kolik máte cukrovkářů na škole? (otvírací otázka)
  2. ) Pacient (i dítě) ví o své nemoci nejvíc, spolupracujte s ním, ptejte se ho. Nejvíc potřebuje pravidelný režim aby se stihnul vždy včas najíst.
  3. ) Cukr je vyvažován inzulínem, když je po jídle moc cukru játra uvolní inzulín, cukr vletí do buněk (ilustrační obrázek váhy byl OPRAVDU nešťastný nápad)
  4. ) Cukrovkář si píchá inzulín před jídlem, ale pak se musí ihned najíst
  5. ) Pokud se nenají, nebo se nají málo začne se chovat jinak, vypadá jako opilý, může ztratit vědomí. Není ihned ohrožen na životě ale musí dostat cukr.
  6. ) Kdo udrží hrnek, může se napít sladkého (4 kostky do hrnku vody, nebo juice,nebo cola) jinak 155
  7. ) Neléčená cukrovka není problém, hodně pije, hodně močí, dehydratace, vývoj je pomalý
  8. ) Cukrovkáři v nesnázích cukr