Třetí krok -Rozhodni/rozmýšlej

Z Metodika ZDrSEM
Verze z 15. 12. 2022, 21:11, kterou vytvořil Bara (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Metodika

Cíl tématu

Účastník získá představu, jak odlišit závažné a nezávažné stavy u lidí, kteří odpovídají a masivně nekrvácí.

U dlouhých a specifických kurzů (např. kurzy ZZA) je cílem zvládnutí správného vyptávání se a vyšetření.

Metodika a dramaturgie

Krátký úvod k tématům, která spadají do třetího kroku (vše, kde pacient odpovídá a masivně nekrvácí). Rozsah tohoto úvodu zcela zásadně závisí na typu a délce kurzu, u některých kurzů lze i zcela vynechat.

Interaktivní prvky/nácviky/simulace

V delších kurzech trénujeme jednotlivé dovednosti - vyptávání se a vyšetření.

Ptej se - půlka účastníků figuruje a vzpomene si na nějaký stav, kdy jim vůbec nebylo dobře (může být otrava z jídla, zánět čehokoli, ráno po alkoholovém večírku, dehydratace, vyčerpání...). Zadáme okolnosti, rámec - např. jste na táboře, přijel tam dnes nový vedoucí, vypadá, že mu není dobře... a zasahující si rozeberou figuranty 1:1 a mají za úkol se jich vyptat a zjistit, co nejvíce důležitých věcí.

Pasti

časová náročnost tématu

Obsah

Osnova výkladu

  • Kdy se dostávám do třetího kroku
  • Rozhodnutí o adekvátním řešení situace
  • Informace nutné k dobrému rozhodnutí a jak je získávat (ptej se, hledej, sleduj)

Výklad pro studenty

 

Shrnutí

 

Časté lstivé otázky studentů

 

Rozšiřující obsah pro lektory

Souhrn tématu pro studenty